Solskenshistorier
Finns det någon som haft en ”omöjlig” unghund som idag växt upp och växt ifrån sina ”problembeteenden” som kan berätta lite hur det har gått!
Jag har min 14 månaders hund som jag älskar över allt annat, men som så fort jag ska ta en promenad med honom får han för sig att jag är den roligaste i världen och ska hoppa och bita, kampa med mina kläder osv. Ibland så illa att jag blivit stående och inte kan gå någonstans, för han är BESATT av mitt byxben eller skorna. Jag har provat allt, och jobbar ju såklart med det här varje dag. Det blir bättre och bättre. Och ser ju på honom att allt handlar om lek? Han är 14 månader men världens valp fortfarande. Jag kämpar på med att få bort beteendet men vill samtidigt våga LITA på att det här försvinner med åldern, som alla skriver eller säger när man letar efter tips.
Så, någon som haft det liknanden med inte har det sådär längre? ☺️
Hej, min nu 12 1/2 åriga tjej var så'n som valp.
Minns inte längre när hon slutade men plötsligt var det borta bara.
Kanske inte jätteplötsligt men det var så det kändes.
Hon har aldrig gjort så som vuxen men höll på hela tiden när hon var ung.
Kan inte ge några tips på hur man gör för att bli av med det men tyckte ingenting fungerade då, men något fungerade eller så blev hon bara vuxen.
Har aldrig träffat en vuxen hund som beter sig så så det är nog ett beteende som helt enkelt växer bort!
Jag har träffat vuxna hundar som beter sig såhär, men det är ovanligt.
Jag körde stop and go med min malle valp, jag kunde hindra han ifrån han var 5månader att bita mig när jag inte ville utan att behöva bli fysisk, sa bara nej eller stopp och när han lyssna belönade med lek på mina villkor.
Min tik var en hemsk hund, inte för hon hoppa och bet mig speciellt (visst gjorde hon det) men hon drog i kopplet, gjorde utfall emot allt som rörde sig och var rabiat, nu är hon perfekt.
Min hund höll på på samma sätt. Inte nödvändigtvis bet i kläderna men gjorde utfall och skällde på allt och alla. Drog i kopplet, bet sönder varenda filt/täcke jag hade och inkallningen var så gott som obefintlig.
Var nog ökänd i hela kvarteret hahah
Nu är han lite äldre och lugnar sig för varje dag så håll ut, det blir bättre!