Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 825 ggr
hemul
0

Covidhundar

På Malou efter tio just nu. Alltså tordsdag 25/3.

Mitchika
1

Vad handlade det om gällande Covidhundar? Jag missade det och jag vägrar registrera mig för ett gratis konto på TV4:as hemsida, så jag kan inte kika där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

hemul
0

Ursäkta, utgick väl från att alla kände till det redan. Det handlar alltså om att man börjat träna hundar att känna igen doften av covidsmittade (det är alltså inte själva viruset de känner lukten av). Ett alternativ till tops i näsan alltså. Verkar funka alldeles utmärkt.

• Redigerat 2021-03-25 17:29 av hemul
Kalle B.
0

Låter som ett väldigt mycket behagligare alternativ

hemul
0

Eller hur? 😁

Måste ju vara jättebra t.ex. på flygplatser om inresande ska testas.

Karmatarerskanise
0

Missade det men har hört folk prata om det. Verkar ju väldigt bra !

Hornslandet
0

Riktigt dåligt. Skoj att hundar kan sniffa allt, fruktansvärd användning av det.

Mitchika
0

#6: På vilket sätt är det dåligt? Frågar av genuin nyfikenhet då jag helt lyckats missa det här med Covid-sniffande hundar och vet inte riktigt hur det fungerar eller används i praktiken.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

hemul
0

Förstår inte heller på vilket sätt det är dåligt? Menar du för hundarna? För jag får då hellre en hundnos i skrevet än en tops i näsan.

• Redigerat 2021-03-31 17:59 av hemul
Karmatarerskanise
0

#6: hur är det fruktansvärt?

Herveaux
2

// Harley

Nu börjar två Uppsalaföretag utbilda Sveriges första covidhundar. Förhoppningen är att de ska användas som en första screening vid större evenemang. För att de ska godkännas får de inte missa ett enda fall.
hemul
0

Såg just på Aktuellt att man tränat honungsbin att göra samma sak!

Det är inte första april va? 😲