"Hundsnack"
Hej! Rätt så ny här på hundar-ifokus. så vet inte om det funnits någon sån här tråd, men tänkte det kunde vara kul med allmän "hundsnack-tråd" ?
Där man kanske skriver lite om sin hund, om en tagit någon fin bild på den, om den hittat på något bus eller lärt sig ett nytt trick eller så.
På ridsport-ifokus har vi en "hästsnack-tråd" som blev väldigt trevlig! så kanske kan vara något här?

Det är väl alltid trevligt med lite hundsnack.
Stolt ägare till tre La permer
Här är min fina Buster el Paco!
Ganska precis fem månader nu, hämtade hem honom i januari, då tre månader <3.
Han är en blandras mellan blue-tic, jämthund, finnstövare, karlesk björnhund om jag minns rätt. Min första helt egna hund! Vi hade hund när jag var mindre, som jag iochmed min ålder då inte minns så mycket av, så min hundkunskap är eg "0". Men då jag bor hemma(17) och har framförallt mycket hjälp av min mamma, som bla jobbat på Sveriges hundungdom och har mkt erfarenhet kring hund, träning osv.
Har länge drömt om en hund, en "stor vit och fluffig". och då vi nu kommit oss tillrätta på vår gård, m hästar, höns och katter, så kändes det som en hund skulle passa väldigt bra in. Då vi har stor lägda, många fina stigar osv att gå/rida på. jämfört med där vi bodde tidigare, i villakvarter.
Så, när jag var inlagd på slutenvården sist, i början av januari, satt jag och kollade på blocketannonser, ringde mamma och tre dagar efter jag var utskriven hämtade vi hem honom :)
Då jag är sjukskriven och kommer börja om tvåan på gymnasiet till höst, så har jag "den tid" som behövs framförallt början. Sen när jag börjar skolan igen, så tar mamma hand om honom om dagarna då hon jobbar hemifrån, och skulle hon ha något jobb som hon måste jobba på plats, har pappa jobbet 2.5 km från hemmet och kan enkelt åka förbi på fm rast, lunch, em rast. Samt lär vi bygga någon form av hundrastgård.
Han är otroligt härlig! Mysig, (om än han snart inte ryms i knät, vuxit otroligt snabbt!) lättlärd, och tyst. Enda gångerna han skäller är när han vill busa m katterna. men blir han för "på" och de fräs-vänder han direkt och går därifrån. Skäller aldrig när någon kommer, och han kan ligga på sängen och sova när någon kommer in, och först när den pratar med honom-då hoppar han upp och springer glatt fram. Men han är inte heller "hoppig" på folk, utan snarare lite mer försiktig- men sätter sig personen ned lugnt och pratar, kommer han och är mysig.
Lyssnar hyfsat på inkallning, men inte helt 100% om det finns störningsmoment, såsom en pratande storasyster eller hästskithög….XD
kan gå fint med och utan koppel.
kan.
"sitt". "ligg" "rulla runt". "snurra". "stå". "tass" "vila" " gå och lägg dig" "buga" "gullig" (blandning mellan ligg och rulla runt- han rullar så han ligg på rygg och ja, ser gullig ut helt enkelt XD han gjorde så, och då har vi satt "kommando" för det) "kom hi" "vänta". "backa".
När någon kommer och kör/rider/leder en häst- sätter han sig vid den som är med honoms sida, och väntar.
Otroligt mysig. Han tycker om att sova i sängen, "äntligen" XD katterna har inte vart så överförtjusta i det. men han lägger sig bredvid precis inom lagomt klapphåll. och kryper ibland upp till huvudet.
Hoppas på många roliga och lärorika år tillsammans med honom!

Tiken som vi väntar valp efter gick tom.
#3: vad tråkigt!

#4 Ja det känns tungt.