Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigthundtillbehör-hundprylarefterlysningar09-sällskapshundarhund
Läst 631 ggr
Hejbella
0

Sammetssoffa och hund??

Hej! Om någon vill berätta om sina erfarenheter att ha en sammetssoffa och hund vore jag jättetacksam. Jag funderar på att skaffa en, samtidigt som min vita korthåriga bulle älskar att vara i soffan. Är det möjligt? Eller kommer vi behöva dammsuga soffan dag in och dag ut osv?

Changrila
1

Går det att få hunden att ligga på en filt eller liknande i soffan? Annars tänker jag att det låter onödigt bökigt med en sådan soffa :/

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

kara_murray
0

Nu har jag inte haft hund men dock katt till sammetssoffa.. Både långhårig och korthårig katt.
Det är att dammsuga den varje dag om du inte vill ha hår i soffan. Jag valde att lägga filtar och handdukar över dynorna för att slippa dammsuga varje dag. Mina katter låg inte på ryggen av soffan så den behövde jag inte täcka med filtar.
Vilken färg har du tänkt dig?? Min hade färgen gammelrosa.

• Redigerat 2021-02-28 23:07 av kara_murray
Emo
0

Vi såg också en vacker soffa, när vi skulle köpa en, men som väl var köpte vi en skinnsoffa i stället. Nu när den tredje rottweilern härjar hårt med den, ser den fortfarande mycket bra ut.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hejbella
0

#2: Tack för svar! 🙏 Jag räknar med att få damsuga ofta. Men sen lite hår hit eller dit är inte hela världen. Tänker om det syns jättetydligt på en sammetssoffa ijämfört med en vanliga soffa?
Jag tänker beige, men det kanske är galet. Samtidigt som man läser om att sammet är enkelt att rengöra och få bort håren…

Hejbella
0

#1: En stund kanske, jag jobbar på det! 😂 En slyngel bullterrier som får sina fnatt då och då! Ja det kanske är det.

Hejbella
0

#3: Åh, jag har tänkt på skinnsoffa.🙂 Men har fått för mig att det är lätt att repa den? Om hunden råkar riva i den eller nafsa till? Eller den kanske är tålig?

kara_murray
0

#4: Ja det syns tydligt att det är hår på en sammetssoffa. Jag hade kanske inte valt en så ljus färg men det beror ju lite hur mörk hunden är oxå. Ja det är lätt att få bort håret men man får ju göra det varje dag……