Hundar iFokus

Hundar

Läst 311 ggr
Sasha W
0

Hund Matvägrar

Min nya Hund som flyttade hit för två dagar sedan

Han ville inte äta fodret som jag fick med vid köpet, så jag testade andra torrfoder vilket han inte heller vill äta

På besiktningsintyget jag fick med är han helt frisk utan anmärkning.

Så jag köpte mush idag och tänkte testa det men det vill han inte heller ha, försöker jag lägga maten i munnen på honom så spottar han bara ut den

Hundgodis vägrar han också, samma med märgben, grisöron och grisknorrar. han var redan ganska smal när han flyttade hit

Det är inte bra för en hund att gå utan mat så länge och jag vet inte vad jag ska göra längre, jag vet inte om detta är relevant men hans mage kurrar.

Veterinären hittar inget fel på honom

Han poopade igår men det var ganska löst. Inget idag.

Han dricker och kissar som han ska men han vill inte ha maten 😣

Sasha W
0

En sak till, han kräktes imorse och det var extremt mycket hår i

Sasha W
0

Kan också inflika att han är en 3 årig Drever hanne

Var extremt blyg och bodde i hundgård med nio andra drevers och 3 stövare, han var också född där

Han har dock både enligt förra ägaren/uppfödare och enligt vad jag sett i övrigt blivit en lugnare och gladare hund sedan han flyttade även om han är lite blyg, har försökt lägga lite mush i munnen men det blir ut spottat direkt

Börjar bli orolig nu

Herveaux
2

#0: Jag förstår din oro, när djuren inte äter så är det svårt att tänka på något annat. 😫
Att byta torrfoder tvärt kan krascha magen rejält så jag skulle fortsätta med det han är van vid sen innan.
Jättebra att han dricker även om det är en klen tröst för dig.

Låter du maten stå framme eller tar du bort skålen när han inte äter?

När jag var avlastningshem åt en väldigt reserverad GD-tjej så matvägrade hon också i stort sett de första 1-2 dagarna. Jag hörde dock att hon knaprade torrisar på natten, så när hon trodde att ingen såg verkade hon ha ro att äta lite.

Har du ringt vet idag? Tänkte om inte annat för att ventilera oron och få några lugnande ord eller handfasta råd från någon som är utbildad.

// Harley

Sasha W
5

Ringde vet och dom tycker det lät som han fått hår i magen eftersom flytten inomhus dragit igång en fällning, och när han kräktes upp det försvann matlusten

Dom rekommenderade att stoppa ner lite mush i halsen och massera(dvs tvångsmata) så att han kommer igång och det hjälpte verkligen, så fick i han två och en halv mushboll varav en han tuggade i sig på egenhand. Nu verkar han lite hungrig eftersom han försökte sno kattmat vilket är ett stort framsteg. Men vet bad mig vänta en stund med att ge mer ifall han kräks upp det.

Tack för ditt svar!!!

Herveaux
0

#4: Åh, så skönt att han ätit lite! 🥳

// Harley

Sasha W
0

Han skulle just få kvällsmat och jag fick tvångsmata han igen 😣 sen lite av det tog han ur handen men det var allt

Magen har slutat låta, dubbelkollade spyan från imorse och det är en trasslig klump av halm och svarta hundhår

Måste vara från andra hemmet då jag bor i lägenhet utan halm eller liknande och hundhåren är knappast hans egna då han själv är brun och vit, så förvirrande almting och vet verkar inte heller förstå vad som händer m

AMITOLA
0

Kanske inte funkar för er, men jag brukar ge min jaktis lite blod när han behöver komma igång med att äta mer. Hans inre, hungriga varg kommer alltid fram. Jag har lyxen att kunna ge älgblod, men det finns ofta nötblod i vanliga matbutiker. Finns även blodpulver om man föredrar! ☺️ Det kanske du redan vet men ah, nu vet du det mer haha.
Hoppas det går framåt för er ❤️

https://www.zoo.se/svenska-djurapoteket-blodpulver.html

Like ok whatever, dude.

Svenska DjurApoteket Blodpulver Blodpulveret är ett tillskott till hund som ger kraftigare, snyggare, tätare och glansigare päls. Produkten främjar muskelmassan till hårt presterande hundar såsom kapplöpningshundar, j