Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2490 ggr
KuroTenshi
0

rädd för män..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla älskling är så rädd för karlar så det är inte klokt!
Kvinnor går jättebra, men kommer en män skäller han som besatt och springer och gömmer sig. Händer också väldigt ofta att han blir så rädd att han kissar på sig, vilket då hamnar över hela huset eftersom han springer runt av räddsla. Jag vet inte vad eller vem som kan ha gjort honom något, och jag oroar mig för honom. Det är väldigt jobbigt när man får besök och han skakar och skäller.

Vad tycker ni "hund-experter" därute att man ska göra åt det? har ni nått tips? tacksam för allt. Vill inte att han ska vara rädd längre.

nobsan
0

Det är så tråkigt när det blir så där. Han har tydligen varit ute för något obehagligt som har med karlar att göra. Ta kontakt med någon i din hemstad. En hund psykolog eller en tränare som verkligen förstår sej på hund beteenden. Hoppas allt löser sej.

SparklingTindra
0

Du kanske kan prova med att dom inte ger honom någon som helst uppmärksamhet när dom kommer hem till er. Sen efter ett tag om han vågar sig fram till personen eller i alla fall i närheten så kan personen ha något godis (det godaste din hund vet) i handen som han kan ge åt hunden utan att titta på den.

Haha jag vet inte om du fattade vad jag menade av det jag skrev, men.. Skrattande

Kleverin
0

Min kompis hund var liknande, hon kunde göra utfall mot killar. när killar var på besök, tex närjag tog dit min dåvarande, så satt jag nära honom samtidigt som jag gosade och klappade hunden. detta gjorde henne förvirrad och att hon till sist accepterade att han var där även om han inte fick klappa henne. När min kompis skaffade en ny kille fick han muta sig in i hundens hjärta.. torkad blodpudding till tusen, alltid, i varje situation. fungerade till sist. då blev hon även lite mer avspänd mot andra killar (som jag uppfattade henne i alla fall)

KuroTenshi
0

okej. Tack så mycket för råden! jag ska prova och se. Hoppas jag kan avvänja honom det. han var inte såhär när han var valp, så någon måste ha gjort något mot honom utan att jag vet om det.

Ellenfyrkant
0

Min kompis har en hund som hade samma problem, hon var rädd för män! Men hon bara backade och morrade åt dom. Men det dom gjorde i familjen var att låta det långsamt gå framåt… Hon fick tid på sig att hälsa på nya, snälla, främmande karlar. Men hon gjorde det i hennes egen takt så att säga. Kanske var jag inte rätt person att ge svar på dinfråga? Den hunden var ju inte så extrem som din. Hoppas det löser sig, lycka till! Mv.h. Ellen

Mvh Ellenfyrkant

blackangel
0

Mina föräldrar har en spansk hund som oxå e rädd för karkar som e stora o bullriga:( Även kvinnor kan han va osäker med om de e stora.

ingann
0

när jag var yngre o bodde hemma hade jag en cocker spaniel som var livrädd/agressiv mot äldre män. det berodde på att han en gång låg under ett lågt soffbord och en bekant kom in genom altandörren… max flög upp för att hälsa men slog huvudet i bordskanten (ganska hårt) och trodde på något sätt att det var mannen som gjort honom illa.. efter det gjorde han alltid utfall mot äldre män som han inte kände jättebra Ledsen

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

KuroTenshi
0

#7 ojdå! jaha.. så kan det ju också ha varit. slår huvve gör han jämt. >< har inte tänkt på den möjligheten förut. jag tror det har att göra med att min farbror är rätt mörk i rösten och stimmig, och han skulle "jäklas" med min hund en gång när han var mindre och hindrade honom med benet från att lämna rummet, vilket han tyckte var väldigt otäckt.

ingann
0

försök få din farbror till att bli vän med hunden, tex genom att ge den godis utan att titta på den osv… är han upphovet till rädslan kanske den försvinner om han blir "vän" med det farliga Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner