Skor som stannar på tassarna??
Jag har en Corgi kille och jag har letar med ljus och lykta efter ett par skor till honom, men alla jag prövat (har nog testat 7 olika par nu) faller av efter några meter. Det är inte att han klöser av dem, han går så snällt i dem men de får inget fäste på hans korta ben så de hasar alltid av. Och att han har olika stora bak och framtassar hjälper inte direkt heller. Så jag behöver lite tips, någon som hittat ett par skor som faktiskt sitter på, eller rentav någon corgi ägare/ägare av hund med speciella ben som har någon rekommendation?
(Ps, detta är inte en tråd om huruvida hundar ska ha skor eller inte, min behöver det så önskar enbart råd om specifika skor/skotyper)
Har du provat tossor, som ser ut som ballonger man trär på?
Tror att de som ser ut som ballonger är de som sitter bäst.
#1 och #2 jag har kikat på dem, och de hade nog suttit bra, men är lite oförtjust i att de är engångsföremål. Vill inte slänga och köpa nya hela tiden, varken för miljö eller plånbok :/
#3: det visste jag inte
Nu vet jag ju inte vad för sorts skor ni behöver, men jag tänkte att går det inte att göra en hemmagjord variant som gör att skorna sitter fast i en sele eller ett täcke så att dom inte åker av? Jag kom och tänka på en gammal tråd på Hundar iFokus där den här bilden fanns:
https://hundar.ifokus.se/discussion/1211715/soker-du-en-hundsko-som-sitter-kvar-titta-hit!
Corgis har ju inte speciellt långa ben så det borde ju inte bli för rörigt med några remmar eller fästen mellan skorna och sele/täcke. Särskilt inte om man ser till att skorna eller en mjuk del av dom går upp en bit på benen. Då borde dom kunna fästas relativt problemfritt.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#5 Men gud vilken smart ide! Jag funderade på hur man kunde utveckla den och jag ska försöka föra typ hängslen till skona. Nu återstår bara att hitta ett bra som passar. Synd att bloggen var borttagen, skulle gärna ha sett hur de gjordes
- Redigerat 2021-02-01 16:52 av Drakellen
Jag såg någon som sydde ihop skorna med elastiskt band som man lade över skuldrorna under täcket.
I gruppen "sy ich skapa till hunden" finns det bild som lades ut precis på en som använt hänglespännen för att hålla kvar strumpor/skor :)
Strumpor är bäst med tanke på tasshållningen.
Sy och skapa till hunden .
Lyckas inte redigera.