Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 651 ggr
HannaM
0

Promenader

Hur ofta går ni ut med hunden/hundarna på en dag, vad gör ni under en promenad? Bara går eller går någonstans och leker/tränar? Och framförallt hur tycker du om promenaderna? Någon promenad som är värst (typ tidig morgon?) Och sist, hur är den ultimata promenaden för dig och hunden/hundarna?

AnneN
0

minst 2 promenader då det bara rastas sedan får hon följa med då vi går å handlar och då är det vardags träning (gå fint, mm) sen en gång om dagen går vi ut och tränar lydnad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HannaM
0

Har ingen aning om hur många gånger jag är ute men nånstans mellan varannan var tredje timme beroende på hur aktiv han är under dagen (han har inte riktigt fattat det här med var man bajsar än) och det är ju ingen som är direkt lång i promenadväg, vi går kanske tio minuter men ibland är vi ute längre och leker och tränar, det händer väl en gång om dagen eller kanske två… beror lite på vad som händer annars.

Oftast älskar jag att gå ut, det var lite värre i början innan rutinerna sat sig. Nu är det möjligtvis sista kvällspromenaden vid elva som är lite seg, annars är det mest skönt att komma ut. Längtar tills han har vuxit till sig lite så man kan gå längre promenader.

emelieA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilda har ett medfött fel på urinbåsan och behöver kissa ganska ofta. så det är ca två timmar mellan promenaderna (utom på nätterna då;)) '

En vanlig dag ungefär:

07.30- 08.00Morgonpromenad, bara "gå", hälsa på andra kissa osv.

10.30 - 11.30 Lunchpromenad, då brukar vi också passa på att träna på något, lära in nya moment osv, lite mer "strikt" träning. Men också att bara gå, träffa hundar, leka osv..

13.30-15.30 Långpromenad, här brukar vi lägga in enklare träning, typ balansera på stockar, söka godis, lite klurigheter och bara sådant hon tycker är roligt. Men såklart mycket gå och så också..

17.30-18.00 - Rastning, bara lungt, kissa och varva ner.

Och sen en sista kort (typ 10 min) rastning runt 21-22..

Så hon går ca 4 timmar om dagen, det är ju en rätt aktiv dam. Sen om det är äckligt väder vill hon ju inte vara ute så mycket. HAr funderat över om vi går för mycket med henne men hon verkar så nöjd och tillfreds med allt så…Räcka ut tungan

blackangel
0

jag springer ute rätt ofta då Kiara ej riktigt tycker hon e gammal nog att va rumsren ännu;) Mrn då e det bara korta promisar, sen när knät tillåter tar vi längre promisar o jag längtar te våren då man älskar att va ute hela tiden haha

SaraC
0

Första morgonpromenaden och sista kvällspromenaden blir nästan alltid korta kissrundor, 5-10 min. Då gör vi inget annat än går ut för att han ska få göra sina behov.

Under dagen sedan varierar det ju såklart beroende på hur dagen ser ut. Men det blir iaf alltid minst två promenader till. Jag försöker att hinna med en långpromenad varje dag, på minst en timme.

På våra promenader kanske vi stannar någonstans och tränar lite enkla trix, ansträngande med så mycket runt omkring som distraherar. Eller så går vi någonstans där han får springa lös och leka. Vi brukar också gå tillsammans med några kompisar och då även låta hundarna röja loss lösa ihop.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

morgonprommisen blir den kortare vändan i skogen….men han hinner både leka och göra av sig under den…på dagen tar vi antingen en social ner på stan eller så går vi upp i skogen och tränar agility på vårat vis :-),eller så går vi till en stor fotbollplan och tränar lydnad,och det blir minst ett par timmar…….sedan blir det 2 kortisar på kvällen en efter maten åsså sista vändan innan vi ska sova framåt tio elva….

ingann
0

än så länge blir det nog 10-15 ggr ut (varje gång jag ser att åskar sätter sig) varav 2 ggr som jag lyckas få honom att iaf gå runt vårat minikvarter Skrattande men snart hoppas jag att han ska börja säja till när det är dags för kisserier. det är han jätteduktig med på morgonen, han väcker mig strax innan klockan ringer o vill ut innan jag väcker ungarna Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner