Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: övrigtvalpar
Läst 748 ggr
Lilhooman
0

Är detta en bra/okej rastnings schema för min valp??

Jag har en 17 veckors (4 1/4 månaders) valp hemma jag vet att han kan hålla sig 2 timmar och hela natten, han har inte kissat inne på en vecka eller bajsat inne på ungefär en månad. Börjar det bli dags att öka väntetiden med en halvtimme eller så?
Såhär ser rastnings schemat ut nu:
09:00 morgon rastning
09:15 mat
10:00 promenad
10:40 träna tricks🧩
12:00 promenad
14:00 promenad
15:00 mat
15:30 promenad
16:30 träna tricks🧩
17:30 promenad
19:30 promenad
20:30 mat
20:50 lekdejt
23:00 kvällskiss

Jojaton
2

Oj, jag har aldrig gjort upp ett schema för valprastning 🙈 Båda mina har rätt tidigt börja säga till när de blir nödiga (även om jag inte alltid uppfattat signalerna förrens i efterhand) så jag har gått efter det :)

Johanna - Instagram

Vista
2

Det kan snarare vara dags att du börjar vänta och träna dig att se signaler om att hunden ber dig om att få gå ut för att uträtta sina behov. :)

Changrila
0

Håller helt med #2. Något schema har jag aldrig haft för mina hundar :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Maghan70
0

Valpar behöver gå ut oftare, men låt valpen säga till. Kissar den inne fortfarande på pads?
En hund vill som oftast kissa relativt snart efter sömn och lekar. Skulle föreslå speciellt fort efter sömn och ge frukost efter promenad, och leka under senare delen av promenaden, så lär den sig att ta det lugnt hemma sen, redo för tricks och kel.

• Redigerat 2021-01-03 21:23 av Maghan70
soozen
0

Har heller aldrig haft nåt schema, lever i nuet med valp liksom 😅 utvecklar ögon i nacken och ett sjätte sinne för då valpen tar sikte på tidningspappret/dörren/tänker huka sej på nåt random ställe och kissa. Tänk på att valpar också behöver sova mycket, det ser ut som om ni har fullt upp på dagarna 🙂

aumandan
0

Tycker det ser ut som ett bra schema att utgå från! Jag försökte hålla ungefärliga tidpunkter för min då jag hade universitetsföreläsningar att förhålla mig till, men blev ändå ofta att jag fick springa ut mitt i. Min valp lärde sig inte säga till förrän han var 7-8 månader, men nu är han väldigt tydlig och hämtar mig/krafsar på dörren. 12 månader gammal