Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 315 ggr
Staffan
4

Tips inför nyår

Här finns en bra sida med tips inför nyår:

"Snart är den här. Den där natten då himlavalvet öppnar sig med dunder och brak. Och skyn färgläggas i neon och glitter. En tid då många tama som vilda djur lever i skräck. Det är synd det där. Att vi tvåbenta inte lärt oss fira årsskiftet med mer respekt för de själar vi delar jorden med. Jättesynd. Men nu är det så. Idag tänker jag därför lägga fokus på hur du kan underlätta, där och då, för just din hund."

https://www.svedea.se/hundforsakring/nyarssmallare

// Staffan

Karmatarerskanise
0

Ja det börjar kännas nervöst. Blir första nyåret för min hund och vi bor i en park var folk brukar samlas för att skjuta. Får dra för gardinerna och ha på musik.

Mitchika
0

#1: Jag och Everest bor väldigt centralt och vårt område blir omringat av folk som ska skjuta och smälla. Inget kul alls, men vår lägenhet är åtminstone bra ljudisolerad och badrummet ligger precis i mitten av den utan fönster. Därinne hörs det knappt att det smäller så där kommer vi sitta och mysa vid tolvslaget.

Jag har köpt en stor påse oxöron inför nyårsafton. Varje gång det börjar smälla kommer han få ett för att ge lite positiva kopplingar till oljudet. Han är inte rädd, men han gillar dom inte heller vilket jag har full förståelse för. Det värsta är dock att jag reagerar för jag är extremt ljudkänslig och blir rejält skrämd varenda gång det smäller, vilket inte gör saken bättre för Everest..

Det lär bli många öron imorgon, men det motionerar vi bort i januari!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

hemul
1

#1 Jag bor också nära där det skjuts och är orolig för nästa hund - om det nånsin blir nån. Bodde här med förra hunden också och han rörde inte ett morrhår. Tvärtom, han verkade uppskatta att stå på balkongen och titta. Men jag hade inte heller en tanke på att han skulle kunna reagera. Nu har jag läst så mycket om hur det kan bli att JAG kommer att vara orolig och nervös och då kommer hunden säkert att känna det och kanske bli stressad därför.

Att vara välinformerad är inte alltid bra… 😕