Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1177 ggr
Mitchika
4

"Tjuvande" hundar

Häromdagen träffade jag och Everest min mamma en kort stund för att diskutera julen och lite annat. Mamma gjorde misstaget att ställa ner sin handväska medan den fortfarande var öppen, vilket Everest givetvis märkte.

Medan vi stod och pratade gick Everest bort till handväskan, körde ner nosen i den och plockade upp min mammas plånbok. Därefter gick han bort med den till mig och gav den till mig. Jag stod dubbelvikt av skratt medan min mamma "skällde" på honom för att han var så oförskämd och otacksam. Allt gos och alla godbitar hon ger honom och det där är tacken!

Jag ser möjligheter här… :D

Har era hundar övervägt att ge sig in på en brottslig bana någon gång?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Lillyrod
2

Ja min labrador, borta sedan länge, hoppade gärna upp i soffa, fåtölj och plockade upp plånböcker ur bakfickan på de som satt där. Hon gjorde det väldigt smidigt så det var sällan personen märkte det direkt.

Hon hade fallenhet för yrket.

Maleficum
3

När Gletta var valp försökte hon sno en dams handskar när mamma var ute och gick med henne.

Mira är expert på att ta upp blixtlås på tröjfickor och snor mammas näsdukar eller godis om det finns. Inte så värdefulla prylar kanske men snitsigt att få upp blixtlåsen så jag har sett lite potential där. ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
1

#1: Verkligen imponerande! En smidig liten ficktjuv. Hon hittade sitt kall där, tror jag. :D

#2 Det är min stora farhåga när vi är ute, att han ska lyckas sno något från någon annan. Han är så nyfiken på allt och ruskigt snabb!

Ja, det är imponerande att få upp blixtlås! Det har jag inte hör om förut. Där har jag nog någonting att lära Everest, om han vill utvecklas inom yrket så att säga. :D

Herveaux
3

Nja, min hjorthund älskade att sticka ner nosen i kassar och väskor som kom inom räckhåll (dvs i stort sett alla som vi passerade) och plocka upp saker som han tyckte var intressanta. När man var i stan eller skulle åka buss/tåg så var det nosgrimma på för att kunna styra den långa näsan.

// Harley

Mitchika
2

#4: Men åh, vad charmigt och lagom kul.. :D

Everest stoppar gärna in huvudet i kassar och påsar han med, men han vill bara se vad som är i och sniffa ordentligt på det. Än så länge, i alla fall.. Nu har han fått kicken från sin första ordentliga stöld, så det kanske går längre nästa gång.

Namiko
2

Den enda riktiga tjuven jag kan komma på var vår Bichon Frisé, Atlas. Han stal inga värdefulla saker men man kunde inte ställa matkassar med mögelost i på golvet med honom i närheten. Rätt som det var så låg han och tuggade nöjt på hela förpackningen. Inte det bästa med tanke på att vissa mögelostar är giftiga för hundar. Förpackningar med kött eller hundgodis rördes inte.

En gång stod jag och pratade med min kusin och såg Atlas smyga iväg från oss i ögonvrån. Hade han gått normalt hade vi inte märkt något. Han hade stulit ett litet gosedjur från kusinens väska som stod på golvet mellan oss. När vi sa hans namn stannade han och vände på huvudet med gosedjuret i munnen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonicaLagerquist
1

Vår ena hund snodde tre talgbollar från bordet och åt snabbt upp dem med plast och allt.Det blev till att få honom att spy upp dem fort innan de fastnade i tarmen.

Stolt ägare till tre La permer

Chinesecrestedlover
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Haha🤣 Mina snor mest åt sig ätbara saker om de kan…och min ena (Ianto) har en tendens att "roffa åt sig" småsaker (som ex. lösa små träknoppar från en liten låda…) och tugga sönder…kul…

Sookie (Chihuahua/Chinese Crested Dog/Schipperke), nakentik på ca 2 kg har en annan reaktion på väskor (och ryggsäckar, påsar, korgar osv.) än din vovve. Hon går helt sonika och lägger sig i/på de så fort hon får chansen. Hon gillar att "åka väska" (som hon gör ex. då vi åker kommunalt, bil osv.) så hon kan gå och försöka krypa ner i någons väska rätt som det är, haha.

Bilden är på Sookie som fick för sig att hoppa ner i en liten korg jag hade i hallen med en del av hundarnas saker…ser lite trångt ut, haha😂

Mitchika
0

#7: Usch, vad läskigt! Vilket tur att ni såg det! :O

Mitchika
2

#8: Min första tanke när jag läste om Iantos tjuvande var "Min byrå.." och insåg hur körd knopphandtagen på den skulle vara.. :D

Haha, men åh! Det var ett väldigt charmigt sätt att "stjäla" på. Jag skulle smälta om jag satt på tåget eller bussen, tittade ner i väskan och hittade en sovande liten hund i den. :D

Karmatarerskanise
0

😂

Frenja
2

Om man saknar en sko lär man hitta den i vår hunds bädd. När alla människor har gått och lagt sig snor hon ofta en sko för att sova med.

Karmatarerskanise
2

Hittade precis min hund med min numer trasiga mobilladdare 😪

Changrila
0

Här lämnas nästan inget ätbart inom hundhöjd (dvs, under axelhöjd på människa). Mina hundar uppför sig så länge jag är med, men vänder man ryggen till så stjäl de. De kan med lätthet ta godsaker från bänkar, jackfickor, väskor m.m. Icke-ätbara saker har de inget som helst intresse av.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm