Hund har ont efter operation
Hej!
Är jätteorolig och behöver så många svar från erfarna som möjligt.
Min lilla blandras hane på snart 3 år opererade sig för några dagar sen, då en misstänkt tumör dykt upp i hans mun.
Efter operationen var han lite trött osv, inget märkligt, men nu har det gått ett par dagar och här kommer problemet. Han hoppar enkelt upp till min säng, soffan, stolar osv men hoppar inte ner. Han börjar småyla och kallar på oss så någon av oss kan lägga ner honom. Vad beror det på? Kan det vara cancern? Kan det vara sprutorna han fått i framtassarna? Är det någon rädsla han fått? Jag har ingen aning, jag är jätteorlig
Förlåt för eventuella stavfel.
Tacksam för alla svar jag kan få!
Jag hade kontaktat veterinären där han opererats.
Han kanske har ont och behöver smärtstillande.
/Maria
Har han cancer då? Eftersom du undrar om det kan bero på den. Och varför har han fått sprutor i framtassarna?
När det gäller sånt här bör alltid veterinär kontaktas för en koll så det inte blivit infektion som ger smärta.
#1: Hade tänkt ringa imorgon men hade så svårt för att ens försöka sova nu.
#2: "Tumören" skulle bli skickad på test och vi får samtal om vad det var denna veckan sa de. Tänkte bara ifall det skulle kunna vara metastaser och det var det tumören var.
Sen när vi va där va det även en spruta som hade blivit fel, så han fick göra om flera gånger. Kan det ha blivit en infektion efter det? Eller att det bara gör ont att han fick flera sprutor under mindre än 24 timmar?
#4: infektion i operationssåret. Att ha fått sprutor ger inte smärta flera dagar efter.