Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1543 ggr
Mikaela_B
0

Ot Igelkott.ifokus

Ville bara vissa att igelkott.ifokus kommer lanseras här bland alla andra iFokus sidor =) Kika gärna in!

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
0

AnneN
0

Är det bara för tamigelkottar eller gäller den även för de som lever i det fria här i Sverige?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mikaela_B
0

den är riktad för tamigelkottar, men kommer även finnas en del gämförelser och artiklar om svenska igelkotten med.

AnneN
0

ok

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

Vad då tamigelkottar? Man får inte göra igelkottar tama, det är ju vilddjur.

Mikaela_B
0

# tamigelkottar är Afrikansk pygmeigelkott eller Egyptisk långörad igelkott och dessa är "sällskapsdjur" och får hållas på en yta på 20 kvm i fångenskap, och är inte densamma som våran Svenska igelkott

kerstinjoh
0

Tamigelkott?Fundersam

Nu önskar sig Alfons en sida om tamgrodor, för de kan inte vara så otäcka.

Xiox
0

Jag kan göra en sida om tamgrodor till Alfons :P fast dom är robotar och gör BARA va jag säger :P och lyssnar inte på nån annan * får plötsligt en bra idè* :O Jag kan ta över världen med alla grodor :D, och sen skrämmer jag iväg alla Töntbullar! :P Visst är jag smart :D

Mikaela_B
0

# 7 hehe ah tanigelkottar:P
haha tamgrodor :P

nobsan
0

#0 Läste lite om dvärg kottarna. Dom är ju hur goa som helst. Hoppas det blir stor uppslutning. Dom är ju inte så vanliga än.

Mikaela_B
0

#10 nej dom är inte så vanliga i sverige, men dom blir allt mer populära för varje dag. sedan om det är något bra eller inte  kan man inte svara på nu, det är vi uppfödare som får se till att populationen av just tamigelkottar blir något possetivt och att alla ägare och intresserade gör det till en possetiv sak =)

Vattnadal
0

#7 På reptiler.ifiokus får tama grodor vara med. Min vackra tamgroda vann månadens reptil sist!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

kerstinjoh
0

# 12 jösses, ska genast sätta Alfons framför datorn!

Hennum
0

hihihi så häftigt! tamkottar. men jag vet inte riktigt, hur gör man med uppfödning osv. det finns väl många arter som man nästan omöjligtvis kan föda upp i fångenskap utan fångar in där de kommer ifrån och så bidrar det till att dom utrotas där de hör hemma. är det så så tycker jag det är hemskt…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

fettmedkevlar
0

Tamigelkottar var något nytt.. Hur får man tag i sådana? Köper i djuraffär eller importerar?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Mikaela_B
0

# finns uppfödare i Sverige som föder upp dom, sedan kan man importera med, är uppfödare och skall även importera från tyskland våren/sommaren - 08