Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 627 ggr
hemul
0

Förgiftad mat utlagd - Uppsala

"Hennes hund mumsade i sig lite ris som låg utanför gatan. Men bland kornen gömde sig glaskross, en okänd blå vätska och små spikar. Nu vill Linn Jägare varna andra Uppsalabor."

https://unt.se/nyheter/artikel/hennes-hund-forgiftades--nu-vill-hon-varna-andra/1l73p3xr
(hoppas man fortfarande kan läsa ett par artiklar utan att betala).

Vätskan misstänks vara glykol. Detta hände på Björkgatan i Boländerna där Linn jobbar på ett hunddagis. Personalen har sedan hittat flera preppade mathögar och deras kunder har rapporterat fynd runt om i stan. Fynd har gjorts bl.a. vid Bolandsskolan, mellan Stabby allé och Norrlandsgatan och Åkerlyckans P-plats.

Se upp!

Hennes hund mumsade i sig lite ris som låg utanför gatan. Men bland kornen gömde sig glaskross, en okänd blå vätska och små spikar. Nu vill Linn Jägare varna andra Uppsalabor.
Tarotstollan
1

Kunde inte läsa men det spelar ingen roll, det är fruktansvärt att det finns människor som hatar djur på detta viset att de vill förgifta dem.
Eller njuter de av ägarnas ångest /sorg över sina djur?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

hemul
1

Befarade det, så jag citerade en bit och sammanfattade resten.

Jag blir inte heller klok på om det är hund- eller människohatare som ligger bakom sånt här.

Jag känner obehag varenda gång jag vadar ut i vattnet. Det beror på att när jag var i tonåren spred sig en kul lek över landet. Man slog av ölflaskor och körde ner halsarna i bottensanden i grunda vikar så det taggiga glaset pekade uppåt. Minns inte om någon blev allvarligt skadad, men det fastnade i huvudet på mig. Alltså jag törs gå i, men den där bilden av flaskorna dyker alltid upp i skallen.

De som gör sånt här är ju inte ens där för att se fällan slå igen, så att säga. Vad fan får de ut av det?

[Moon AppleGrey]
2

#2: sadister och "sjuka" människor finns det tyvärr gott om. 🙁

Karmatarerskanise
1

Så jäkla obehagligt!

[Moon AppleGrey]
1

#4: verkligen! Förstår mig inte på den sortens människor som tar sig för sådant.
Usch! 🤢

MonicaLagerquist
0

Så otäckt.

Stolt ägare till tre La permer