Tonårshund
Torrfoder, strimlad toarulle, vält vattenskål och leksaker täcker golvet inklusive allt vatten från ena vattenskålen. Suckande letar jag efter strumpor att ha på mig på promenaden. Hittar 4 stycken, ingen av dom hör ihop. Men Odd såg i alla fall till att alla har fina hål….
Han skiter totalt i vad jag säger numer. Testade idag att få honom att gå till sängen. Jag ropade det, jag pep det, jag sjöng det, jag viskade det i hans öra och jag bebispratade det. Han stod kvar på samma plats och tittade på mig och sprang sedan efter katten.
Jag känner mig som en papegoja nuförtiden. Men jag får se det positivt, det är snart jul och jag har önskat mig fler strumpor 😁
Jippie, hurra för tonåren.. 😂
Tur att det är en så kort period av hundens liv åtminstone. Hög igenkänningsfaktor, speciellt det där med vattenskålen. Jag blev tvungen att byta ut den jag hade mot en stor, tung keramikskål för att få Everest att sluta välta sin. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1: blir kanske så här med 😂
#2: Jag rekommenderar det varmt! Jag höll på att förlora förståndet när Everest välte sin vattenskål typ en gång i timmen när det var som värst för honom i tonåren. Den tiden är jobbig nog som det är så varje liten grej som kan underlätta vardagen då är värt mycket.
Hans syster var precis likadan så jag och hennes matte kunde i alla fall sitta och beklaga oss ihop. :D
Värst är att han stjäl allt han kan. Toapapper strimlar han så fint så det hamnar ÖVERALLT och han får tag på nytt hela tiden.
#4: Herregud, jag skulle bli galen!
Everest åt toapapper.. och rullarna.. och kartong.. och tidningar han kom åt..
- Redigerat 2020-11-21 19:59 av Mitchika
#5: ja kartonger snor han gärna. Tidningar har jag inga, oerhört glad för det 😁
#6: Vi får lokaltidning varje söndag och har brevinkast på dörren. Det var huvudskälet till att jag lärde honom hämta posten, så han skulle sluta förstöra den. 😂
#7: 😂 jag har som tur är brevlåda utanför i trappen.
#8: Det hade jag på förra stället jag bodde och jag har saknat det när jag haft valp/unghund. Numera är det bara trevligt när Everest hämtar posten. Vi får se hur det blir på nya stället. Det har brevinkast nu, men det ska bytas dörrar där och det var prat om brevlådor i trapphuset istället för brevinkast.
Stackars Everest förlorar alla sina jobb hemma.
#9: hoppas ni får mycket post innan flytt då så han hinner hämta mycket 😁
#10: Jag får börja "tappa" mer saker i vardagen för att kompensera efter flytten. :D
Underbar tråd. Skönt att se att min tonåring är normal. Man glömmer ju mellan gångerna.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#12: ja man förtränger nog det 😆
#13: Definitivt! Min är snart två och ett halvt och jag har redan börjat förtränga mycket. "Det är bra nu så det har alltid varit bra"-tänk ungefär. 😂
Nu har jag inte egen hund längre, men en liten rolig grej med vattenskål + en kompis unghund. Hennes hund välte inte vattenskålen som jag ställde fram, utan fick helt plötsligt för sig att hon kunde krafsa i den och skvätta vatten överallt 😅 Som tur var så var det sommar och jag hade balkong. Så hon fick krafsa vatten bäst hon ville på balkongen 😝
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#15: haha:)
#15: Åh, det där grävandet! Det började Everest med när jag bytte till keramikskål och den blev för tung för att välta. Då upptäckte han att skvätta vatten var ju minst lika kul som att hälla ut det överallt.
OT: När vart Odd så stor? Han var ju bara en liten kyckling i förrgår?! 😲🧡
Min tidsuppfattning är ju helt uppåt väggarna…
Vilken nostalgi att läsa om era tonårshundar med deras knäppa idéer och kottar i öronen. Mina fd jättehundar vart inte vuxna i huvudet förrens de var närmare 4år. Det var inte en lika intensiv tonårstid hela tiden förstås men ändå. 😅
// Harley
#0 Ah…yes, den härliga tiden då hunden plötsligt har "knäck i lurarna" och den selektiva hörsel gör att allt den kan höra är typ. "vill du ha mat", Haha. Tiden när man står i tvättstugan konstant…för att man råkar ha en hanhund (som kissar ner sängkläder, filtar, bäddar och sina kläder) och när man snubblar på fem tusen tuggben (för att man försöker förhindra att hela hemmet gnags sönder)…😍
Valpar och unghundar är mysiga och underbara…men det är allt lite skönt att ha vuxna hundar 🤣…även om jag (vad är det för fel på mig?) blir "lite" valpsjuk så fort jag ser en annan hund, haha.
/Chinesecrestedlover
#18: Ja du, tiden går fort :)