Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 646 ggr
Karmatarerskanise
2020-11-14 02:37
0

Tv profiler

Följer ni någon hundtränare på Tv? Finns flera olika idag.

Fridaaaa
2020-11-14 08:19
0

Nej, jag har inte hittat någon bra, men inte sett så många heller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MyCola
2020-11-14 16:58
1

It's me or the dog, Dog whisperer och Hundcoachen är dem vanligaste TV-programmen jag har kollat på. Också kollat lite på Southend Dog Training, en youtubekanal. Jag tycker om att följa olika tränare med olika metoder (även dåliga tränare och dåliga metoder) för att få en mer öppen syn på hundträning och hundpsykologi, samt kunskap och förståelse för olika verktyg och metoder.

Karmatarerskanise
2020-11-14 17:18
1

Jag har inte hittat nån jag gillar.
CM kör metoder jag inte gillar. Drar livrädda hundar över parkettgolv dom är livrädda för. Fram 8ch tillbaka till dom till slut är utmattade av rädslan. Sen säger han "calm" när dom ligger och flåsar allt annat än lugna. Många gånger kämpar han med hundar på lika vis, när hunden ger upp av trötthet säger han att den är lugn och undergiven. Jag kallar det umattad och livrädd .

Sedan stackel och el används.

Alla metoder skapar hundar som är för rädda att göra fel, rädda för att tänka själv.

Vilket jag ser som tickande bomber. Problemen är kvar, bara nedtrycka, kuvade.En dag smäller det.

MyCola
2020-11-14 19:31
4

#3 Jag håller helt med dig om CM. Dock är det viktigt att ha kunskap inom ämnet för att kunna kritisera det. För att kunna argumentera emot stackel exempelvis, måste man veta vad det är och vad det används för. Därför vill jag se vad syftet med träningen är, hur tränare använder verktyget, varför de använder det, och vad för resultat det ger.

Därför tycker jag om att se program som går emot min syn på hundhållning, också. För att få kunskap om andra metoder och verktyg, och kunna argumentera emot det. Samt analysera, det tycker jag är intressant.