Vilken hund?
Hej! Jag har tidigare haft en bc när jag hjälpte till på min kompis gård. Min bc gick bort förra året och jag letar efter en ny hund. Jag vill gärna ha en hund som alltid är redo på nya äventyr och som är aktiv.
Jag bor i en villa på landet och jag har kollat lite på golden retriever, dvärgschnauzer, vit heder hund, berner sennen och toy pudel.
Jag har en stor trädgård och kan ge min hund minst i halvtimmes promenader samt att den kan få springa runt i trädgården (det är högt staket runt hela trädgården). Jag har jobbat på mitt jobb i en månad och jag får ta med mig min hund till jobbet av min chef. På mina raster kan jag gå ut med hunden.
Värt att till lägga är att vi har alltid haft en hund i familjen sen jag var 6 år tills att jag flyttade hemifrån.
För att komma till saken undrar jag om ni har några tips på hundras eller om ni tror att jag kan ta hand om någon av de hundraser jag tipsade om :)
- Redigerat 2020-11-01 11:38 av Tessie2.0
Golden och pudel tror jag passar bra :) pudel kräver ju klippning. Golden borstning. Golden fäller mycket, pudel inget.
#1: Tack för svar! När jag har kollat vidare tror jag att golden retriever passar mig bäst också :)
#2: dom är härliga hundar :)
Som du själv nämnt, och #1, så passar nog golden dig bra! ^^
Får man fråga vad du jobbar med? =)
#4: Förlåt för sent svar! Är djursjukskötare :)