Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: övrigthälsa
Läst 683 ggr
Karmatarerskanise
0

Akut hjälp vid sjukdom

I vår nya verklighet är risken för lång tids svår sjukdom mycket högre än för ett år sedan.
Har man oturen kan man behöva hjälp med hunden flera månader. Men troligare några veckor då man inte kan ta sig ur sängen.

Har ni löst vem som kan ta era djur en längre tid?

flocken
0

Japp.
Jag var svårt sjuk i dec, Jan.
Nu har jag iof familj. Men vår hundvakt hämtade sigge 3-4 dagar /v o hade honom i ca 6 timmar varje dag. Fick hem en nöjd hund. Det var guld värt.
Sigge var även där när jag opererades

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
0

#0: Jag har ingen hund men erbjudit mig som hundvakt till ensamstående om det skulle krisa.

Är det kristider får man hjälpa till!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Mitchika
0

Från och med januari har jag det, så jag får undvika att bli allvarligt sjuk innan dess!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Karmatarerskanise
0

#2: härligt att läsa :)

Karmatarerskanise
1

#3: då håller vi tummarna!

Karmatarerskanise
0

#1: skönt :)

Nephi
0

Om jag blir sjuk är ett mindre problem för då får han flytta hem till morföräldrarna på heltid under en period då de just nu har honom när jag jobbar. Problemet blir dock större om det är dem som blir svårt sjuka för då har jag ett större problem över vart han ska vara medans jag jobbar då jag inte har möjlighet att ta med honom till jobbet och inte riktigt har någon annan som kan ha honom några timmar heller 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

hemul
0

Detta är något jag oroar mig för inför kommande hundägande. Har ingen familj och rätt glest med vänner som skulle kunna/vilja ta en hund längre tid.

Skulle vilja bygga upp ett kontaktnät med andra ensamstående hundägare som man lär känna, kanske träffas någon/några gånger i månaden för hundbus så man har lite koll på vad det är för folk. Skulle utan tvekan ställa upp för andra i gruppen oavsett om jag själv behöver hjälp eller inte, bara jag vet att jag kan få det ifall att. Men jag har inte kommit på än hur jag ska få till en sån grupp. Facebook och vilda främlingar är inget för mig.

Har tänkt på detta länge. Covid har ju gjort det ännu tydligare att min skyddsnät suger på hundfronten. 😒

• Redigerat 2020-11-01 21:54 av hemul
Pyttelite
0

#8: Kanske går det att knyta kontakter både till kenneln du kommer att få din hund ifrån men oxå med deltagare på hundkurser typ valpkurser.

Då får ju andra bekanta sig med dig och din hund och vice versa på ett naturligt sätt.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Karmatarerskanise
0

#8 Uppfödaren och övriga valpköpare är en bra början.

Jag slängde ut frågan i en rasgrupp på Facebook och det fanns ett par i min stad som erbjöd sig och en av dom är jag nu vän med.

Namiko
0

Mina föräldrar har erbjudit sig att ta hand om hunden, min mamma är tyvärr allergisk mot resten av djuren. Har en djurvakt i närheten just nu och snart en till. Har även några bekanta som bor nära som jag kan fråga om det verkligen krisar sig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
0

#11: det är bra att ha några olika, ifall även tilltänkt djurvän blir sjuk samtidigt som en själv :)

Namiko
0

#12: Jo, det är viktigt med flera alternativ just nu. Vi har även en väldigt bra Facebook-grupp i stan där folk har fått hjälp med hundvakt vid sjukhusvistelse. Tar oftast inte mer än några timmar att hitta någon där om det kniper, även för lite längre perioder.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.