Låt bli kattlådan!
Hur får man hunden att låta bli kattlådan med innehåll? Hur gör ni?
- Redigerat 2020-10-14 00:25 av Fridaaaa
Regler, lämna och gå bort är väldigt bra kommandon 😉
Men att ha en kattlåda med tak ingång hjälper, hunden når inte ner och katten får gå på låda utan en hund som kikar in.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Jag har satt för med kompostgaller.
Fungerade inte med något annat sätt här
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ställde dom.på höga platser.
#0 Har lite samma problem som du…men inte med kattlådan utan med kaninernas lådor (har frigående innekaniner).
Hundarna tycker det är godis och de är lika stora/mindre än kaninerna så det fungerar inte att ex. ställa lådorna i något där hundarna inte kan ta sig in.
Försöker såklart säga till…men de mumsar så fort de får chansen, haha. "Gratis godis" 🤣
I mitt fall så är det ju dock endast bajs från "hö-ätare" så känns inte riktigt lika äckligt som om de skulle äta kattbajs…hoppas du kommer tillrätta med ditt problem.
Tack så mycket för era förslag! 😄
#4: Håller med 🤣
Åhhh. Det äckligaste jag varit med om var när min unghund (som guskepris bara åt bajs en kort period) grävde upp kattbajs som säkert legat länge. Hade en tokig granne som lät sin katt stå bunden vid en "kattkoja" han byggt. Såg att hunden var där och krafsade, men inte att han hann äta. När vi kom in spydde han upp skiten på hallgolvet. Det luktade as! JAG kräktes när sprang mellan toan och hallen och försökta ta upp den ruttna kattskiten insmord i halt hundkräk med hushållspapper. :puke:
Så ja, lycka till! 😃