Tvättdispyter sent på kvällen
Everest och jag hade en liten dispyt nu på kvällskvisten. Han var lite rastlös och ville hitta på något, så när jag gick på toa försökte han öppna tvättmaskinen. Stänga skåp, luckor och lådor både på kommando och eget initiativ funkar bra, men öppna har alltid varit lite problematiskt. Locket till tvättmaskinen var igenskjutet, men inte låst, så han hade kunnat öppna det med lite envishet.
Jag hjälpte honom att öppna locket, bara för att se honom stänga det igen omedelbart. Jag ryckte på axlarna och lät det vara. Everest däremot gick och plockade upp min t-shirt från golvet (ja, jag vet, jag är hopplös) och försökte stoppa in den genom den stängda luckan ett par gånger. Vilket givetvis inte fungerade.
Så jag öppnade det igen åt honom och Everest släppte omedelbart t-shirten på golvet för att rusa och stänga det. Jag öppnade igen, han stängde. Tredje gången jag gjorde det fick den dock vara öppen.
Everest gick och plockade upp t-shirten igen, stoppade in den i tvättmaskinen och tittade därefter förväntansfullt på mig. Jag berömde honom som tusan, men hade inget godis med mig eftersom att det var sent på kvällen och vi ska absolut inte tvätta då. Jag har ganska bra relation med dom flesta av mina grannar och det får gärna fortsätta vara så.
Det dröjde inte länge förrän Everest insåg att han inte skulle få någon godis för sin enorma insats. Hans respons? Han stoppade in huvudet i tvättmaskinen, tog ut t-shirten, släppte den på golvet nedanför och stängde därefter locket.
Everest bjuder på många saker i vardagen, men han har nu tydligt demonstrerat att han inte hjälper till med tvätten gratis.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
De är roliga - och vill ju bestämma så mycket som möjligt.
Tarotstollan, du såg ju att Nelly skaffat sig en fåtölj.
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1481882/mycket-pyssel-med-nelly.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Haha 😂