Jag och mina frågor...
…men jag märker lite annorlunda beteende hos Bonny till o från och är så nyfiken på var de betyder.
1. Kan hundar titta på TV? Vissa program tittar han konstant på från det börjar tills det slutar…(alltså tittar på TVn hela tiden) bl a Mannen som talar med hundar…och då börjar han inte titta när en hund skäller utan det kan vara bara av att någon pratar. Lika så vid Idol så ligger han och gnyr med på vissa låter. Inte som han har obehag, då brukar de ju lägga huvudet på sne och småyla typ…han mer bara tittar på tvn och gnyr tyst med…..bl a till låten The power of love med Marie Picasso…. han är så söt när han gör detta och jag undrar vad som rör sig i hans huvud då…hur pass mkt ser han? förstår?
2. Varje kväll när jag sitter i soffan så SKA Bonny ligga PÅ mig….ena sitt ben över mitt ben eller hela sin överkropp över mina ben….kommer han inte fram så slår han med sin framtass på mig tills jag gör så han kommer fram till mig och kan lägga sig. Så här har han inte gjort innan utan då har han lagt sig på alla kuddarna i en hörna i soffan och slappat för sig själv…men inte nu… han är väldigt mkt på mig överhuvudtaget och slår med sin tass och verkar vilja nåt men det är varken ut eller mat och kel det får han i massor…. kan det ha nåt att göra med min graviditetet och att jag snart ska föda? ska ha om 15 dagar beräknat…känner han på sig nåt annorlunda?? många frågor…..

1, min hund ser också på djurprogram och även en del andra typ Eureka och Bones tittar hon på.
2, Jag tror hunden känner på sig att det är nära, kanske h*nb vill försöka skapa någon sorts kontakt med barnet i magen? (bara en tanke)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
1. Aramis brukar också följa med i tv program, inte hela program men små bitar brukar han sitta och kolla på. Min gamla katt satt ofta och följde djur på tvn med blicken.
2. Din vovve känner nog på sig att något är på väg att hända, djur kan nog känna sådant väldigt bra :).
Jag kan tala om att Alfons är bedrövlig när tv:n är på. Så fort det kommer ett djur, katt, elefant, marsvin, ja alla djur, så är han genast framme vid tn:n och gnäller eller skäller.

Velvet är riktigt söt då vi ser på nått veterinärprogram för så fort ett djur gnyr till av smärta eller rädsla så går hon fram till TV:n och pussar på djuret
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#4 awww…vad sött…..
#4 Haha.. så gör ecko med.. när små vappisar gnyr så går han fram och slickar och gnyr han också..
Och så fort djur kommer på tv måste han fram och kolla. Ibland när vi kollar på film så är de verkligen VI som kollar på film. Han ligger och tittar på tvn han med.. följer med ögonen i deras rörelser.. så visst tusan måste dem se tvn.
Han känner säkerligen barnet i magen. Djur är otroliga när de gäller sånt där..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Min Ludde springer fram om några leker och jagar varandra. Senast nu i kväll när det var Animal Planet. Två små hundar lekte på en gräsmatta alldeles tysta. Då sprang han fram mot tv;n.
Våran första Pudel brukade titta på naturprogram. En gång handlade det om björnar och när dom försvann ur bild så gick Louie runt tv'n och tittade om björnarna var bakom den.

#8 *asg* så sött….hihi De är för härliga djuren….
Haha joo, man har nästan aldrig tråkigt när man har hund. 

#8# Så gjorde en av våra katter ibland. Stod och såg på fotbollen och försökte fånga den. När den försvann tex i målet så gick katten bakom tvn och tittade om den kom ut där. Såg mycket kul ut faktist.