Här behövs ägare..
Oj Oj..LÄSTE DETTA NU…FINNS DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA ?? KOPIERAR TEXTEN FRÅN TIDNINGEN..
Två valpar behöver en ägare - annars avlivas de 
GÄVLE
De omhändertagna hundarna från Valbo har alla fått hussar och mattar. Men polisen har fler hundar som behöver ett hem, och det illa kvickt. Annars avlivas de.
Det berättade Hans-Olof Sundström hos polisen i går.
Samtliga 21 hundar som omhändertogs hos en kvinna i Valbo 13 november har fått ägare. I går var endast ett fåtal kvar på hundpensionatet.
- De hämtas i dag på eftermiddagen, sade Hans-Olof Sundström i går.
De flesta av hundarna har kommit tillbaka till sina uppfödare som har fått köpa dem för 40 procent av försäljningspriset.
Fem eller sex av hundarna har sålts till lämpade privatpersoner. De nya ägarna har haft goda referenser, och de finns inte med i djurskyddets eller polisens register.
Lugna hundar
Hans-Olof Sundström berättar att polisen har två omhändertagna valpar, en blandning mellan labrador och schäfer, som söker nya ägare. Det är två lugna och fina hanhundar. Om ingen vill ha valparna innan tisdag måste de avlivas.
Polisen har också ett flertal nyligen omhändertagna ryska stövare och tyska jaktterriers som kan behöva ett hem.
Hans-Olof Sundström nås på 026-65 52 32.

Men är det färsk artikel? Tycker jag känner igen den. Att det fanns hundar i Valbo som skulle avlivas. Men det kanske har hänt igen..
Tråkigt i alla fall. Hade gärna hjälp, men har ingen möjlighet.

Hej igen..
Jo då..detta stod i dagens Tidning..Valbohundarna har fått ägare. Men det är dessa..
Lugna hundar
Hans-Olof Sundström berättar att polisen har två omhändertagna valpar, en blandning mellan labrador och schäfer, som söker nya ägare. Det är två lugna och fina hanhundar. Om ingen vill ha valparna innan tisdag måste de avlivas.
Tfn.nr. står där Om någon vill & orkar och har tid.

#0 Har kollat läget lite men får inte tag på någon som kan vara intresserade av jakt hundarna tyvärr, och själv har jag fullt just nu. Hoppas det löser sej.

*puttar*

NICKA…PM:a mig är du snäll, kan inte nå dig.

Tillägg: jag är inte inne på denna sajt så vill någon nå mig snabbt så sms:a 070-779 19 68 (eller skicka PM)

Hej Vänner
Jag har stora problem med Min rygg,,därav så lite vid datorn…..Tråkigt nog !! Har en bärbar dator så Jag ligger och skriver nu. Ska försöka åka till Sandviken några dar och där finns ingen dator. Hm? Inte så lätt alla gånger..
Hoppas innerligt att valparna hittar ett hem, så De inte avlivas idag. Hade Jag varit bättre, då har Jag tagit hand Om dem och försökt själv hittat hem åt De. PUST !!
#6 Miija: Jag PM'ar Dig ..Har bott granne med Hans-Olof, han är verkligen jätte-trevlig och lätt att prata med. Lättast att ringa…….Hans-Olof Sundström nås på 026-65 52 32.
(Själv har Jag dåligt batteri i Min mobil.)

hundarna har fått nya hem

Ja de brukar alltid hitta hem tycker jag speciellt då det e valpar vilket ju e tur det:)

Vilken tur att dom hittade hem åt dom! Annars hade jag nog åkt till Gävle o hämtat hem dom,gubben hade fått säga vad han vill!!!!!