Hur gör ni?
Insåg att mitt andra inlägg blev lite långt (oerhörd glädje och glädjedödare) så jag tänkte att jag tar huvudfrågan här…
Ni som bor själva o jobbar hela dagarna, hur gör ni med hunden? Ni som inte hinner hem på lunchen? Håller de sig eller går grannarna ut med den? Eller hur gör ni?

Bygg en hundgård där han kan vara dagtid, om du är borta mer än 6 timmar och ingen kan rasta honom åt dig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
En hund ska egentligen inte vara ensam mer än 4 timmar om dagen..
Hmmm, hundgård… Problemet är att jag bor i marklägenhet, så jag har ingen jättestor trädgård… Men iofs har jag hörnlägenheten så jag har mer än de andra… Sidan där använder man ju aldrig ändå, så där kanske man kunde satt upp ngt… Men då bör man väl göra tak o väggar,,, O på vintern vill jag ju inte att han ska va ute… Men d tål o fundera på.
Tack!
Fler tips?
Jag har min med mig på jobbet. Det kräver ju en tillmötesgående och vänligt inställd chef förstås… Men hade jag inte haft det skulle jag inte kunnat skaffa henne, så det var liksom förutsättningen.
#4 Ja, det såg jag när jag var uppe med grejerna på kontoret när jag slutade mitt extrajobb, då hade alla med sina hundar där =0) ett sånt jobb skulle jag vilja hitta! D bästa hade ju vat om man hade fått jobb hemma i lilla Rinkaby så man kunde gått hem… Men här e ju inte så mkt i lilla Rinkaby. Får gå upp i kiosken o fråga =0)

:S

En som jag känner har en hundgård, och ett hund hus där, med ett element, så kan hunden gå inn och hålla värmen på vintern (bara en idè)
Ja, hade jag haft större trädgård kunde jag ju gjort d… Men denna känns lite liten för d… Man får väl ha en ganska stor om man ska ha med element o så…?

Alltså, du behöver bara ett hundhus (i hundgården alltså) och så her du inn ett element, :)
Jo, men… Hur stort behöver det va… allt som allt?
Huset kan ju iofs va rätt litet, så håller d ju värmen bättre… Men hur stor ska själva hägnet va? Någon som har koll på reglerna?
Hur gör man med elen till elementet då? Drar man d genom väggen då?
Hundlucka hade ju vat bra… Men undrar om d finns så stora… *s* Nä…. katten smiter med då bara… fasen.. Hon får ju inte gå ut.

Ingen aning hur stort det måste vara…. Dom jag känner har ett elutag ute..har du det?
Aha… nä… men jag känner en elektriker, d borde man ju kunna dra inifrån… väl…? Eller får man ställa ut en sån som går på gasol så kan han grilla samtidigt *hihi*
Nä, men… D finns inga sådana som går på typ batteri eller så, va?

Det vet jag faktiskt inte *funderar* Måste ju kunna fixas så man får ett eluttag ;D

Om du kollar med djurskyddsombudet i din kommun så kan säkert han/hon ta fram vilka mått och vad som gäller för hundkojor och rastgårdar…
Har skapat en tråd om vart man hittar hundkojor http://blandrashundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9375a65f-90f2-4297-8781-9b597debb1ba
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nja… jo… Djurskyddsombud är jag ju själv, men man har ju inte koll på alla lagar o paragrafer. Men jag har god kontakt med inspektörerna här i stan så jag får kolla med dem… Men jag tänkte att det gick fortare om nån här visste…
Ohh, ska genast kolla in den länken =0)

Aha det har jag missat att du är 
_**/Mvh Anne

Jag också faktiskt 'pinsamt* men nu som du skrev det, kom jag ihåg det :)
*s* ja, man kan ju inte hålla reda på allt =0)
Sen e d ju fredag EM oxå, då får man va lite förvirrad *hihi*

Jo det får man absolut vara (haha idag har jag iaf nått att skylla min virrighet på)
_**/Mvh Anne
*s* Jag har massor av såna!
Måndag: Jamen nu har man ju vilat hela helgen, då kan man inte ha full koll på allt
Tisdag: Allt dåligt händer på Tisdagar, så detta räknas dit (har ni tänkt på d förresten? D stämmer faktiskt)
Onsdag: Jamen nu har man ju börjat varva ner för helgen
Torsdag: samma som fredag
Helgen har jag inte kommit på ngt för… men d brukar finnas nåt i omgivningen man kan skylla på =0)

Helgen kan man ju skylla på att man är helt slut av att ha tänkt hela veckan =P
_**/Mvh Anne

Haha, precis Anne! ;)
*asg*15 kolla med dig själv måste ju vara väldigt bra!
Nu har jag lagt upp bilden i tråden "oerhörd glädje och glädjedödare som ni kan gå in o titta på =0)

såg det, jätte fina bilder ;D Inte konstigt att udu blev kär i han! ;D