Babbeltråd 19?
Vart tog babbeltråden 19 vägen? Här är en ny iaf 😕
Den togs bort så det är bra du gör en ny :)
Igår kissade min valp på mina sandaler så dom fick kastas. Tur dom var gamla!
Varför togs den bort?
Därför. Det är inte det den här tråden ska handla om.
Ledig dag imorgon, blev en längre runda ikväll med - å härligt! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fick idag förfrågan om jag ville vara hundvakt/hundpassare åt en hund genom min kompis. Tyvärr fick jag tacka nej, just nu är det inte läge med ytterligare hundpassning och dessutom inte en som beskrivs som lite egen och lite krävande. Tråkigt, men jag har lärt mig att min egen hälsa måste gå före viljan till så mycket hund som möjligt.
#8 Det är bra du vet dina gränser :) Idag fick Odd miljöträna inne i stan. Gick lika b4a som vanligt :)
Vad har ni för väder? Här är det som höst. Väldigt svalt för denna månaden, blåser och regnar.
Sambon kom hem med en kattunge igår och asså orkar inte så söt han är. Idag eller imorgon så ska hundarna introduceras för honom, lite beroende på hur den lille herren landat osv. 😍
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Får man skriva om icke hundrelaterat här? Eller det är hundrelaterat, för trailern jag skriver om har jag valt därför att den går att hundanpassa.
Får ni också liksom tur- och otursperioder? Jag har haft en för j-g sommar. Covid, hotande jätterenovering i huset som jag absolut inte vill ha under covid och sånt är under alla omständigheter jobbigt, vet inte ens om vi kommer att bo kvar i röran eller tvingas flytta ut och vem som i så fall ska betala, plus att jag kommer att bli av med ett utrymme som jag fått ägna sommarn åt att reda upp istället för att vara ute och campa som jag planerat. Är inte helt OK i kroppen, så såna saker tar tid för mig, måste vila mycket.
Jag som trodde jag var nätshoppingexpert, hittar billigaste och bästa köp och väljer bra ställen att handla från, har hållt på och ältat två reklamationer i evigheter. Beställde ett kameraobjektiv i slutet på maj. Billigast var amazon.co.uk. Där har jag handlat mycket förr, men slutade när de slutade med fri frakt till Sverige. Vad jag inte visste är att nu förekommer tydligen säljare från hela välden! Objektivet skickade från Hongkong, jag fick betala moms, tull och avgifter. Sen visade det sig vara defekt! Avståndsinställningen fungerade inte. Amazon svarade faktiskt på mitt mail och lovade att jag skulle hållas skadelös (få tillbaks momsen och det). Sen slutade de svara. T.ex. frågade jag om det var tillåtet med säljare utanför EU nu och hur man i så fall ska veta varifrån varan skickas. Det stod nämligen inte ett ord om det, har lusläst. Jag fick inte tillbaks momsen.
Säljaren tyckte jag själv skulle justera objektivet vilket jag vägrade. Till slut, för några veckor sen, gick han med på att byta ut det och ersätta mig för ruturfrakten samt skicka det nya med förbetald moms. Jag körde på det, men var tveksam.
Vidare köpte jag en trailer till cykeln i början på augusti. Billigast på https://www.checkfrank.se/ . Den visade sig vara transportskadad. De svarar på mail, men envisades tills jag sa ifrån med att skriva på maskinöversatt svenska trots att jag skrev på engelska (holländskt företag) och svarade inte på mina direkta frågor. För några dagar sedan, 3 veckor efter mitt första mail, krävde de bild på etiketten som satt på kartongen! Kartongen har sopgubbarna hämtat för länge sedan. Jag var tvungen att skära upp den för att få ut grejerna, vilket jag berättat (svårt med retur). Hade de sagt det från början hade det ju inte varit något problem. Gaaah!
Så, häromdagen fick jag veta att renoveringen skjuts upp pga covid, antagligen tills efter nästan sommar men kan tidigast bli i vår. Puh! Mitt ersättningsobjektiv har nått Sverige och jag misstänker att jag får avin i morgon. Säljaren har frågat hur han kan ersätta mig via Paypal, så det löser sig också. Återstår att se om han betalt momsen. Frank mailade just att de ska skicka en ny trailer och när jag för fjärde gången frågade hur jag skulle förfara med returen svarade de att jag får göra vad jag vill med den skadade trailern, behöver inte returnera. Så jag får två för priset av en. Skadorna påverkar nämligen inte funktionen.
Först är allt elände och sen löser sig allt nästan samtidigt! Nu är jag bara lite lack över en sommar som förstörts helt i onödan. Annars grunnar jag på om jag ska sälja trailern till typ halva priset eller spara den för att ha reservdelar. Den tar ju plats. Men det är mycket trevligare bekymmer än de jag haft.😃
Tack för att jag fick gnälla av mig. Behövde det.🤪
#13 Skönt att det löser sig till slut.