Grupp?
Hej där! Mina 2 barn har tjatat om hund nu ett tag, så tänkte kolla på raser (de vet inte om detta). Har haft hund innan, men vet inte vilken grupp som passar mina barn mest. Min dotter på 13 år kollar mycket på whippets! Jag vill helst ha en hund som inte är över 70cm, men inte under 40cm. Självklart så är jag öppen för mycket förslag, stora som små! Jag vill helst ha en korthårig hund, som whippet, som man kan torka av med en trasa. Min man har möjlighet att jobba hemma, eftersom whippet lätt får seperationsångest också. Min man har haft många hundar innan och hjälper mer än gärna till! Vi har möjlighet att gå på aktiviteter. Helst ska hunden inte vara en ”problem” hund, utan den kan vistas med andra hundar. Tack på förhand!
Lera
#2 vad menar du med Lera? :)
Whippet kan ju funka, beroende på hur mycket tid ni alla kommer spendera med hunden, vad ni tänkt göra med den osv
#4 förstår inte riktigt vad du menar men det blir säkert bra
#5 kollade på olika inlägg, ja de andra är säkerligen familj men jag har min egen familj med färre barn och andra åldrar. Sen att vi båda gillar whippets osv är en annan sak (:
#6 Så du är inte i samma familj som de andra 2 som plötsligt skriver samma dag och vill ha whippet som man kan torka av med trasa med pappa i familjen som kan jobba hemma? Och man som haft många hundar..
Såg nu att du raderat ditt första konto som du gjorde tidigare idag. Radera ett till så blir det bra.
#7 aldrig raderat något ^^ har aldrig sett något vara omöjligt, har sett konstigare saker än så.. Finns många pappor som kan jobba hemma, inget fel med det? Sen att folk hittar intressen och webbsidor som kan hjälpa de osv är väl jättebra?
Oddsen för att tre oberoende konton skapas samma dag för att skriva om exakt samma sak med samma språk och uppbyggnad i sina texter .. är noll. 😎
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Varför ska hunden gå att torka av med trasa? Jag har haft korthåriga vinthundar i 14 år nu och aldrig gjort det.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#9 ändå hände det 🤔
#10 det går snabbt ifall den är lerig osv.
#12, grejen med vinthundar är att de generellt sett hatar att smutsa ner sig.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm