Jag vill träna mer hund
Jag känner att min hund inte utvecklas i samma takt som mitt intresse för hundträning gör. Jag har en sällskapsras, fick honom när jag var 13 och då var jag inte lika intresserad av träning som jag är nu och ville ha en "enkel" ras. Missförstå mig inte, jag älskar min hund över allt annat och skulle inte byta ut honom mot någon annan hund. Men jag vill träna mycket mer än vad han gör, han är liksom nöjd med att trickträna typ 10 minuter om dagen och gå lugna promenader och sen ligga i sängen eller leka med sina leksaker resten av dagen. Jag har på senaste tiden fått upp ögonen för typ alla hundsporter som finns, särskilt lydnad, sök, spår och skydd. Min hund har inte det drivet som krävs för att kunna utvecklas i dessa sporterna, och det känns så tråkigt för jag vill verkligen träna hund mer men har inte möjlighet att skaffa en till hund förrän om några år. Någon som känner igen sig eller kan ge tips etc?
Finns det någon i närheten som vill ha/behöver hjälp med sin hund som du kan träna med så länge?
Jag har en gammal hund själv som inte kan göra så mycket alls längre och han är som din, har varit nöjd med 5-10 minuter enkel träning om dagen. Nu hjälper jag till med en hund som bor i närheten och jag kan ta långa skogspromenader igen, träna hur mycket jag vill och får gå kurser med honom om jag känner för det och all energi jag lägger ner på träningen är enormt uppskattad av ägarna.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.