Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1023 ggr
flocken
0

Graninge skor. Erfarenhet?

Ni kära hund folk. Har ni några erfarenheter utav graninge skor? Jag älskar mina graninge kängor på vintern. Sitter perfekt. Har någon provat deras lättare skor /kängor? Jag har rätt stora problem med kroppen. Så måste ha bra skor. Har just nu asics gympaskor för 2000 kr. Byter skor 2 gr/år då jag går slut dom. Men tänkte att eftersom kängorna jag har är så bra kanske deras andra oxå är det. Eller har ni några andra tips?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vixxen
0

Uppsök Gå och löpkliniken som är superduktiga på skor till oss med krånglande fötter. Oavsett orsaken eller manifestationen av problemen kan de hjälpa till. Finns i Stockholm (flera ställen), Umeå och Östersund.

flocken
0

Det är alldeles för långt bort. Bor mot Kalmar. Jag har Fibromyalgi, bechtrews, nervskada i fötterna, dåliga knän o höfter, diabetes. Jag kan inte ha vilka skor som helst. Får se om någon har erfarenhet utav graninge

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Changrila
1

Jag har inte erfarenhet av just Graninge, mer än att de inte passar mina fötter :p Men, jag är van vid att om en tillverkare gör en typ av sko som passar mig utmärkt, då gör den också andra typer av skor som passar utmärkt.  Nu är det Merrell som passar mig bra, och där har jag vandringsskor, vandringskängor, löparskor och vinterkängor…

Kanske du kan beställa från någon hemsida med fri frakt och fri retur för att prova, så kan du skicka tillbaka om det inte blir bra?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

flocken
0

#3 så skulle jag kunna göra. Det är såpass dyra skor. Tänkte kolla där jag köpte mina kängor om de har andra modeller oxå

…………………………………..

hemul
1

Men du, Graninge är ju svenskt. Ring dem och fråga om de använder samma läst o.s.v.  vet jag! De hjälper dig säkert gärna.
https://graningeshoes.com/kontakt/

Vet inte med Graninge specifikt, men jag tror friluftsmärkena generellt är lätta att kommunicera med. Har hört det om Lundhags och har själv pratat flera gånger med Trangia (som ju iofs inte gör skor😛).

Jag älskade mina Graninge, originalet, köpta på 70-talet. Hittade dem på vinden för ett tag sen, fortfarande fina. Men de verkar ha krympt… Tydligen får man större fötter med åren.

Nu tror jag inte de skulle funka för mig iaf. Jag har också problem med fötterna, men för mig var lösningen barfotaskor/minimalistiska skor. Dvs mjuk och böjlig sula, ingen klack och inte uppbyggda alls. Vilket är ett elände för man kan inte gå i joggingskor året runt och det görs nästan ingenting när det gäller krafigare skodon.

Lycka till! Fotproblem är ett helvete. Är inte fötterna med får man sitta hemma.

flocken
0

Jag har beställt 3 olika par för att prova. Jag har inte kvar något fett i "trampdynorna" under fötterna. Så måste ha en bra sko så att det dämpar. Gå barfota är nästintill omöjligt. Även att jag vill. O jag går mkt varje dag

…………………………………..

hemul
0

Nej, det fattade jag att barfotingar inte är för dig. Gjorde bara en jämförelse. Rätt skor kan göra enorm skillnad.

Låter jobbigt det där. Har trampat sönder en hälkudde ett par gånger och det gör ont! Hoppas att det löser sig för dig.

flocken
0

När jag själv läser om mina problem fattar jag inte att jag ens kan röra på mig. 😄 Det känns värdelöst att köpa skor för 5000 kr varje år som jag går slut på. Måste hitta något annat.

…………………………………..

hemul
0

Har också lagt en förmögenhet på skor. Eftersom jag hittade mest utomlands i början är det ju bökigt att returnera om de inte är så bra som man hoppats också och så blir de stående istället.😓

flocken
0

Jo tack. Känner igen. Alla bli intressant o se om dessa av graninge sitter bra. Nästan värt att behålla alla 3 paren isf. Blev 2000kr. Är ett par gympaskor

…………………………………..

hemul
0

Skor ha blivit sjukt dyrt. Och inte håller de heller. Det där skummet nästan alla har i sulan åldras antingen man använder dem eller inte.

Hittade ett par splitter nya Meindl-kängor i garderoben. Köpte dem innan jag blev sjuk och hann aldrig använda dem, bara provgick runt kvarteret typ. Och sjuk var jag i flera decennier.  Började ha dem på kvällspromenaden för att gå in dem.  Andra promenaden trodde jag nåt stort fastnat under sulan och slafsade omrking. Det hade det inte. Hela sulan hade lossnat. Det där skummet hade förvandlats till pulver. De såg alltså splitternya ut annars. Skar i hjärtat att släppa ner dem i soptunnan.

Har även ett par oanvända militärkängor från 50-talet. Om jag får för mig att använda dem kommer de att funka lika bra som de gjorde då. Utveckling? 😎