Klövjeväska
Jag är på jakt efter en bra klävjeväska till min bordet collie. Han väger 20kg så han kommer inte bära så mycket. Men en liten filt och en liten overall är det han bär idag och det går bra. Men vi behöver en bättre klövjeväska. Gärna en som är sele med avtagbara väskor. Jag har kikat lite på hurttas men nån sa att det ligger ett spänne precis på manken, nån som vet om det går att justera själv så det försvinner? Kanske går att sy om på nåt sätt? Nån som har nån annan sort? Vill gärna höra lite egna erfarenheter av olika delar med väskor.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Är det nån som testat denna? https://www.hund.se/extreme-backpack-klovjevaska-m-60-90cm
#1 ja. Just den satt vedervärdigt på min hund. Även när jag använde köksvågen och packade sidorna jämt ner på grammet, och hunden var i sitt livs form och jämn i kroppen efter rehab, så gled den i sidled. Och inte lite heller. Jag skulle väl rekommendera Ruffwear om det är viktigt att väskorna går tat ta av. Själv kör jag Laila.
Du menade att skriva Laika va?🙂
#3 Ha! Ja, fick lite hjälp av autocorrect där 😅
Förstod det, men googlade faktiskt Laila för det skulle ju kunna finnas en sån också! 😂
Har de där Laika-människorna nån sajt? Helt omöjligt att googla upp nåt nu. Förr gick det, har jag för mig.
Därmot hittade jag en begagnad för 500:- på en sajt som verkar seriös. Storlek L, om det kan passa nåns hund? TS kanske ska ha M?
Gillar inte att många väskor är så stora. Jag ska inte ha så mycket saker i så det är risk att det blir skramligt och även stort och otympligt. Har kollat både lajka och snowdog och väljer bort dessa pga storleken på själva väskan. Ruffwear har jag också kollat på men hört många som varit missnöjda med dom. Det får som sagt gärna vara avtagbara väskor men inget måste.
#6 Turbulent.no
Tack, Joanna. 🙂Hittade faktiskt en gammal länk till den sajten, men klövjeväskan länkas inte bland produkterna. Men nu ser jag att söker man på Laika så hittar man den. Men är det verkligen tillverkaren och inte bara en återförsäljare?
2000 norska kostar den där Då var det bra pris på den där begagnade jag hittade.
https://www.turbulent.no/NO/laika-originalkl%C3%B8v-30
Är det inte märkliga storlekar? 15, 40 och 50 liter. Är ett stort steg mellan 15 och 40. Men kanske det finns en runt 25 som är slut.
#7 Konstigt att de inte görs som moderna ryggsäckar, med kompressionsremmar. Det är ju jättebra.
#9 när jag har köpt och mejlat dem så svarar de som producent :) Ja, det finns både 20 och 30 om jag minns rätt. Och Laika skickar med en form av kompressionsrem. Den är så pass lång så man kan säkert komprimera med den, men den är nog mest tänkt att lyfta väskorna när de inte är så fulla.