Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 6085 ggr
OliviaJW
1

Hund på Biltema?

Hej, är det någon som vet om man får ta med sig hund in på biltema i Avesta? Är så varmt i bilen så vill inte lämna henne själv, hon är liten så jag kan bära henne och hon skäller inte på någon så det skulle inte vara några problem så men är det någon som har haft med sig hund in?

Maria
1

Enklast är väl att kontakta butiken.

/Maria

Herveaux
1

Ring varuhuset och fråga 077-520 00 00.

// Harley

Fridaaaa
1

Troligtivis inte pga allergier och sånt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Changrila
1

På biltema här så får man ha med hund, men som andra sagt, kontakta butiken.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lona
1

#3, I många liknande affärer får man det.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
1

#5 Och många får man inte det
Jag personligen tycker det är respektlöst att ta in hund om man inte har hunden som servicehund, när det inte är en djurbutik

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Retriever456
11

#6 fast sålänge hunden sköter sig och man får ta in hunden där så är det ju lugnt..? Som ts säger, så vill man inte lämna hunden i bilen och vissa hundar kan inte lämnas ensamma längre stunder osv

Retriever456
2

#6 fast sålänge hunden sköter sig och man får ta in hunden där så är det ju lugnt..? Som ts säger, så vill man inte lämna hunden i bilen och vissa hundar kan inte lämnas ensamma längre stunder osv

DonQuijote
9

#6 Fast varför det?  Själv tar jag med min hund till affärer, på kafé, på bio osv. så länge det är okej för ägarna. Att vara så allergisk mot hund att man påverkas av att den är i samma butik är ovanligt.

Karmatarerskanise
5

#9 På bio?? Stackars hund. Är ju sjukt högt ljud i biosalonger.

Igelblod
0

#9 På bio? Stackars hund och stackars alla allergiska människor som vill kolla på samma film som dig. Låter ganska respektlöst.

DonQuijote
5

#11 Det är hundbio xD Fantastisk miljöträning, ljudnivån är sänkt för hundarnas skull och det fungerar otroligt bra.

DonQuijote
1

#10 Hundbio på en mindre biograf. Volymen är sänkt för hundarna :)

Karmatarerskanise
1

#13 Vilken tur! I vilken stad finns det? Har aldrig hört talas om det.

ElviraNym
9

Det är ju bättre för hunden om den får följa med in i affären, då får den vara med sin ägare och slipper en livsfarlig situation i bilen. Jag anser inte alls att det är respektlöst. Man tänker på det bästa för sin hund. Människor är inte så allergiska att de inte kan vistas i samma varuhus som den. Det är väl ingen som stör sig på en liten hund som bara traskar med?? Men som sagt, kontakta varuhuset. Alla varuhus är olika men jag tycker absolut att fler varuhus ska tillåta hundar. Man slipper lämna hunden ensam och flänga hem mellan ärenden för att lämna den. Med en hund tillåten i varuhusen så ökar det spontanitet och flexibilitet som även ökar försäljningen så det är en win win enligt mig.

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Kalli
2

#14: Vet inte var #13 varit men finns i Göteborg i alla fall.