Halsband?
Hejsan! Vi har en Rottis hane på 45kg som jag vill hitta ett hållbart lite tuffare halsband på, jag orkar inte att ta mig tiden och koncentrationen på att sitta o göra halsbandet själv till han:( Jag undrar vart man kan hitta billiga men hållbara coola o snygga halsband till honom, kedja har han dragit sönder och vi vill helst ha ett läder med eller utan nitar(spetsiga som man ofta har på Pitbull terriern) vi har tittat runt efter halsband men hittar inget för ett vettigt pris…300-1000 tycker vi är lite onödigt att lägga ner på bara ett halsband…*suck* är inte så intresserad i neon färger dock på halsband och inga pastell heller. Så vet nån vart man kan köpa nått läderhalsband i storlek L eller större?? Vi är inte ute efter att skrämma eller vara coola utan vi vill ha något som passar med hans utseende, o vill helst inte att folk ska våga släppa lös sina hundar till honom (HAN ÄLSKAR ANDRA HUNDAR) för vi litar inte 100% på andras hundar…våran Amstaff blev attackerad av ett par Chihuahuor som kunde fått en snabb o säker död då Amstaffen hade blivit hundarg…
Vad är syftet med spetsiga nitar om det inte är att du tycker det ser coolt ut då?
Att hitta ett hållbart läderhalsband till en stor hund under 300 spänn tror jag du bara kan glömma.
Börjes har de billigaste läderhalsbanden jag hittat. De är dock varken breda eller har nitar men man kan ju kombinera med en tuff scarf om man vill. Jag har varit nöjd med kvalitén både både häst- och hundgrejer där ifrån i alla fall. Dock tänker jag att om hunden drar så mycket att han gör sönder kedjor borde du verkligen överväga att skaffa sele tills ni fått ordning på koppelträningen ordentligt. Hundar kan lätt få kroniska skador av halsband, till och med om de inte drar jättemycket. Men här är exempel på ett billigt halsband från Börjes: https://borjes.se/hund-katt/halsband-koppel-sele/halsband/hundhalsband-lader-stallbart-svart50x18/5996-svart50x18
Dogstaff har fina halsband. Till min förra hund, amstaff /Leonberger på 50 kg Såg ut som en boerboel hade vi ett vinthundshalsband.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inget halsband i den storleken i läder av kvalitet får du för ett så lågt pris.
Jag har svårt att tro att hunden skulle dra sönder en kedja av BRA KVALITÉ. HS Sprenger är den mest pålitliga på marknaden men det kostar förstås. Vill man ha hållbart kan man inte snåla tyvärr. Med detta sagt, om man har en hund av den kaliber som drar sönder halsband, så får man i första hand lägga energi och pengar på att träna hunden till att kunna gå i koppel. Då spelar det mindre roll vad för utrustning man har.
Etsy tycker jag har fina läderhalsband! Men som sagt, under 300 spänn är nog omöjligt att hitta!
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#5 Jag håller inte med. Ja, man ska träna hunden att inte dra. Men utrustningen SKA hålla även om hunden drar med full kraft av nån anledning. Annars har man för dålig utrustning, och är ganska oansvarig IMO.
#2 de var ju snygga, de ser inte så billiga ut ändå! Och ja det skulle man kunna matcha till en scarf:) #1 nitarna tycker jag bara skulle passa in på honom! Jag menade 500 inte 300kr skrev fel siffra, du behöver inte heller låta så otrevlig… #3 okej tack! #4 jag menade 500 inte 300kr, hehe… #5 Tror inte heller att kedjan var i bra kvalité, han drar inte så himla mkt det kan hända ifall han vill gå och göra sina behov och är riktigt nödig då…men han är tränad så du behöver inte säga att vi behöver träna våran hund när du inte har träffat honom!! Han är tränad men vi visste inte att kedjan var dålig, han drog oxå till lite just för att han skulle lukta på något… #6 menade 500kr till 1000kr…men okej då vet jag att det kan finnas där! #7 han är tränad o så o ska tränas för kloklippning dock…Han drog sönder kedjan genom att endast dra till lite för att lukta nån stans:/ men jag letar efter något under 500 iaf…
Hittade halsband som verkade vara av bra kvalité…259-300kr är ju iaf ett bra pris på kedja av bra kvalité, har för mig att våran Amstaff hade ett sånt fast använde det aldrig, nu förtiden så ligger den på hyllan, ska användas på min tik som ja ska skaffa:) dock så är kedjan inte för att hon ska vara cool då jag bara vill använda något efter min avlidne bästa vän…!!
Halsbandet behövs it just nu, då vi har en sele just nu men vill veta vart man kan hitta bra halsband lite senare i framtiden!
#7 klart det SKA hålla. Jag menade bara att om man har lärt hunden gå ordentligt i koppel så spelar det mindre roll om man har halsband för 400 eller 1000kr :)
#11 okej