Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1397 ggr
Herveaux
3

"Om folk såg mig nu..."😳

Nå, fram med det.🤓
Vad gör du för något till, för eller med din hund som kanske skulle stämpla dig som lite knasig, smålarvig eller fjantig om du vart påkommen?
Fast jag hoppas du är en sån där skön typ som skiter högaktningsfullt i andras tyck och tänk och bara är dig själv även ute bland folk.😃

// Harley

Herveaux
3

Hamnar kanske inte så högt på fjanteri-skalan, men när jag hade hund sa jag alltid "Nattinatt [hundens namn]!" innan jag la mig. Puss på huvudet var också en självklarhet. ❤️

Ute på promenader brukade jag ofta gå och tänka högt och använda hunden som bollplank. Ett ganska så tyst bollplank, men ändå. 😂
Hände flera gånger att folk kom ut från ingenstans mitt i mitt malande, fick lite fundersamma blickar…

Eftersom jag haft stora hundar men också envisats med att ha en liten soffa så spenderade jag frivilligt antal kvällar framför TV:n sittandes på armstödet eller på golvet eftersom heeela soffan var upptagen. Hade inte hjärta att flytta på hunden, även fast han snällt gick ner om man bad honom.

// Harley

Chinesecrestedlover
3

Oj…ehm…mycket knasigt gör jag nog allt, haha. 

Jag pratar ofta med mina hundar (och andra djur) på ett sätt som får det att låta som att jag förväntar mig svar.  Allt från att jag "lättar mitt hjärta" och pratar om vad som helst som jag funderar på, till enklare saker som "Vad gör du nu?" och liknande (om jag t.ex. hör att de gör något jag inte tror är något de ska syssla med), haha. 

Sen så kan jag pinsamt nog fråga hundarna om vi ska gå till mormor och morfar (och mena mina föräldrar)😞haha

Finns säkert mer…men just nu kommer jag inte på vilka mer "dumheter" jag sysslar med 😂 

ps. #1 Känner igen mig i det där med att gå och babbla och möta någon…man känner sig aningen dum då, men ursäkta mig då för att jag hade en konversation med mina hundar, haha. ds.

Karmatarerskanise
4

Mina grannar lär finns mig märklig om dom hör mig när jag är ute med valpen. "Duktig som kissar" och duktig som bajsar" säger jag glatt med bebisröst för att träna in orden. Sedan pratar jag mest hela tiden eftersom han är som en grävskopa och ska stoppa precis allt i munnen. Jag pussar alla mina djur innan angående och "säger puss och natti, sov gott. Vi ses imorgon. Love u"

Changrila
3

När jag rättar till kuddarna i sängen, hjälper äldsta damen dit för att hon lärt sig att hon inte behöver resa sig och sedan bäddar ner henne under täcket, då känner jag mig lite fånig. Men hon är så söt och blir så glad, så jag gör det i princip varje kväll (vissa kvällar vill hon ligga på annat ställe).

Annars gör jag en hel hög med fåniga saker, men som jag inte tänker på alls förrän folk tittar lite skumt på mig. Det handlar då oftast om att jag fjantar runt med dem, leker med dem på deras villkor osv. Sådant som för mig är en bra grund för att bygga och underhålla en bra relation, men som det tyvärr är ovanligt att hundägare här gör.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Clopper
4

När man vallar ruta tror ju folk man antingen har tappat ngt eller tappat förståndet. När jag lägger spår har dom ingen aning, speciellt inte om man trampar upp en ruta… Då brukar folk stirra ordentligt 🤪

Frida B
9

Jag har fått många blickar när jag gömmer kong på… Mer eller mindre logiska ställen. Industriområdet till exempel, är det många som undrar om jag letar efter något när jag noga inspekterar potentiellt sökområde. När jag går där med min burk med kong och en söndrig peang. Eller när jag lägger hårt spår. På tom parkering… Släpper blodpudding på marken, tittar ibland upp för att känna vart det blåser. Måste se otroligt förvirrad ut. Skyndar mig alltid att ta ut hunden efter det, då fattar folk 😂

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

flocken
8

Men oj 😄🙈 Vad gör jag inte? Hoppar o studsar på gångvägen för att få kontakt med unghunden. Göra mig xtra rolig. Springer bakåt för att träna inkallning o s springer nästan på en cyklisk. Går med rumpan i vädret o lägger ut godisbitar i gräset. Klappar på olika föremål ute som unghunden tycker är så läskiga. Mannen hade besök av sin kusin. Hunden tyckte han var jätte läskig. Skällde och skällde. Gick fram o klappade kusinen på magen. " titta sigge han är inte farlig" 🙈

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chinesecrestedlover
4

Jag kom på en rolig grej till…men det var när jag hade förra hunden, Cain. 

Han ville inte leka utomhus. Detta antagligen p.g.a. att när han var ung och precis fått problem med sina hasleder (översträckta/vingliga/ostabila),så fick han enligt veterinärens order inte leka/springa så mycket. 

Detta gjorde att så fort han började leka ute var jag tvungen att avbryta honom och han slutade ens försöka leka. Jag råkade helt enkelt lära honom att det inte var ok att leka utomhus… vilket jag sedan (när det inte fanns något att göra, haslederna var som de var) förgäves försökte få honom att förstå var både roligt och ok. 

Vid ett tillfälle sprang jag runt på en grusplan och kastade en boll, som jag sedan sprang efter och hämtade själv, flera gånger dessutom…Cain ignorerade nämligen alla mina försök att få honom att springa efter, hahahaha. Om någon såg mig då lär de ha trott att jag fullständigt tappat koncepten 😂

Hornslandet
4

En kompis reagerade förut på att jag mer pratar med min hund ute ibland än ger kommandon. Så istället för hit, kom här, akta, stanna osv så blir det lätt "hördu kan du ta och komma med här…" eller "Var snäll och stanna, nu ska vi vänta på bilen innan vi går över gatan..okej dåså, nu går vi..". Lite så kan det bli ibland.

Magrat
6

"Vi har ju pratat om det här!" är en mening mina hundar ofta hör. Sedan så har vi också av misstag lärt in You're my sunshine my only sunshine sången (sjungen falskt och högt) betyder godis hemma.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

flocken
1

Vi hund idioter är nog allmänt knäppa 😄 för de där som inte har hund är vi nog väldigt underliga. Men roligt har vi. O tror inte vi skäms speciellt mycket

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Yehet121
1

Jag pratar också "med" min hund när vi är ute på promenader, men eftersom han är liten och har en vana av att gå längst in under buskar så kan det ibland se ut som om jag går runt och pratar med mig själv så man har ju fått en del blickar under åren. 🤔😃

När det är sovdags så brukar hunden dessutom krypa in under täcket och lägga sig tätt intill en så att det skulle se ut som om vi skedar, och det är inte alltid han är lilla skeden 😂

soozen
1

Förutom att gå och prata med dem hela tiden som många andra här, så har jag en ganska speciell inkallningssignal, som jag egentligen inte var medveten om att jag hade förrän jag var tvungen att använda den på en agilityträning. Ett högt, gällt, snabbt "komkomkomkomkom" där m:et typ inte hörs. Hörs bra i skogen mellan träden men jag låter ju inte riktigt klok 😆

S.L
1

När man ropar kooooooom nu grisarna mer griiiiiiiisarna grannen titta över staketet och fråga mannen har ni skaffat såna där minigrisar 😂 Ena hunden tror ofta hon gar något kvar efter bajsat. Så hon kan knipa länge och väl utan att det är något så jag har med mig papper för torka lite, jag kastar pappret i bajspåsek. Skulle någon se mig så skulle jag säga jag vill inte ha hund med torkad bajs runt sitt anus ✌

[hund.foto]
0

Kan inte komma på något speciellt eller så är det för att jag skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker 😂