Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 1045 ggr
Oklartliv123
0

Hurra y sele och hund.se

Hej!är i tankarna kring att köpa selar till hundarna. Hurrta y har jag hört bra om, vill att den ska ligga en bit bakom armhålan så de inte får skav eller tar emot. Vad tkr ni om den selen? Funderaf även på storlekarna, hur mäter man? Har en hund på runt 8kg med lång rygg men korta ben och en hund på runt 11kg normalbyggd. Och sista frågan, någon som beställt från hund.se? Hur pålitligt är det? Såg nämligen att det var rea där 😊

Fridaaaa
0

Hurtta ysele är toppensele! Supernöjd

Ja det är pålitlig sida :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kazlou
0

Min dvärgschnauzer på ca 7kg hade en hurtta y-sele, dock en lite äldre modell än de som finns nu men antar att de är ganska lika ännu. Den satt bra, inte i armhålan utan mer på bröstkorgen. På hurttas sida finns storleksguide på alla selar, bara att leta upp selen du vill ha och mät enligt guiden där. Har för mig att sidan finns på engelska också.

Oklartliv123
0

Okej. Har mätt den större hunden, 35-40 runt halsen och typ 53 runt bröstkorgen. 55 borde väl passa? Är lite rädd att den ska bli för stor runt halsen eller för liten för magen..? Men vet somsagt inte. Pga covid19 kan vi inte prova i affär utab måste beställa. Funkar 55 tror ni?

Kazlou
0

#3 Ser ut att ska passa bra. Min var kanske lite för stor i halsen (köpte den begagnad) men funkade utmärkt ändå.

Oklartliv123
0

Fick hem selarna för ett tag sedan. Den som var till K var alldeles för liten, behövde spänna ut på yttersta och även då tycker jag att den satt lite tajt, lika dant med Ls sele. Provade byta så K fick L s sele vilket funkade jätte bra. Så hunden på 8kg(K) fick storlek 55. Beställde en ny sele till L, storlek 60 och skickade tillbaka storlek 45. Storlek 60 kom idag. Även den alldeles för liten runt magen, nästan för stor vid halsen. Kan ju intr köpa eb större storlek då den ej kommer passa i halsen då, så irriterande 🤦‍♀️ L väger runt 12kg. Blir alltså ingen sele på ett tag till den stora hunden

BilboLapphund
0

Hurttas Y-sele passade inte på min hund heller. Jag beställde en Haqihana från Qurts.se. Den är lite dyrare, men är mycket mer ställbar, både runt huvudet, magen och remmen på magen som går mellan.