Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 736 ggr
waniadoubt92
0

Unghund som bits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min unghund (jämthunds blandning, 25kg) bits fortfarande, hårt! hon är väldigt tuff o ganska orädd. när hon bits är det oftast när hon blir sur, otålig samt när man kmr hem… kan inte höja rösten för då eggas hon upp, så man får tala i normal ton. försökt att platsa henne, ge henne några minuters time-out på toan. dessutom biter hon med full styrka, o ibland när man sagt åt henne så börjar nagga ist.. motion får hon såkl. meeeen vad gör jag fel???

Karmatarerskanise
0

Vad får hon utöver motion? Hur ofta och länge är hon ensam?

jenmjao
0

Morra till istället för att höja rösten och visa allvar igenom att inte ge upp, annars sätt på munkorg efter munkorgsträning vid hantering då hon brukar bitas.

Retriever456
0

Är det möjligt att hon är understimulerad?

[134643]
2

Hon biter när hon blir sur och otålig skriver du. Vad gör du för att göra henne sur? Varför? I vilka situationer är det?

Duvethon
0

Följer tråden då jag har exakt samma problem. Hur gammal är din hund?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
1

Min hund biter också när han blir otålig, det som funkar bäst är att alltid ha skinka/godis i närheten och att avleda. Blir hunden otålig kan det hjälpa att ge hunden en uppgift (kommando, exempelvis sitt/ligg” för att bryta upp den mentala låsningen!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.