Osäker?
Hej, min jag och min pojkvän har en väst laika som är 1,5 år, hon har flugit ihop med våran drever hane ett antal gånger, svärföräldrarnas valp helt oprovocerat och morrar mot min mammas två hundar den ena som hon flugit på två gånger är dubbelt så liten och 10 år och den andra som är 5 år och aldrig visat något ont mot någon hund. Laikan springer även efter andra och biter dom i rumpan och bakbenen. Hon håller gärna andra hundar över halsen. Och hundar som går förbi rusar hon mot staketet och försöker klättra över morrandes med raggen uppe. Är hon hundelak eller osäker? Vad ska vi göra.
Ni ska inte ha dom ihop, det är inte ovanligt att laikor slåss med andra hundar.
Jag håller faktiskt med. Det finns en del precedent för att laikor inte är jättetrevliga med andra hundar. Håll henne under kontroll kring andra hundar, tex platsad eller kopplad, och se till att ha ordentligt stängslat.
Vi var jourhem åt en Laika. Hon slogs inte men var väldigt dominant och otrevlig mot alla våra hundar förutom en. Vi trodde det skulle ge sig med tiden men det gjorde det inte. Hon bet också mycket i bakbenen och nafsade ibland till de andra hundarna . När hon flyttade till sitt permanenta hem var det krav att hon skulle vara ensamhund vilket hon nu är.