Att plugga på universitet med hund
Hej! Jag är tjugo år och funderar nu på att skaffa hund, men undrar hur det funkar när man ska börja plugga på universitet. Vill inte missa massa studentgrejer medans jag pluggar heller. Förstår att man inte kan festa hela natten osv. Men går det att kombinera med det sociala livet man har som student?
Jag var dagmatte åt en hund ett tag när jag pluggade. Skulle inte rekommendera någon som är social och vill delta i studentlivet att skaffa hund. För hundens skull.
Du kanske kommer att bo långt ifrån studie- och sammankomstlokaler och då blir det väldigt jobbigt att ta sig hem emellan för att umgås med hunden. Det räcker inte heller att komma hem och rasta en halvtimme och sedan ge sig av igen. Det är en sorg för hunden varje gång du lämnar.
Du skall åtminstone ha pluggat ett år och känt efter när bland allt annat du skulle haft tid med hund. Om du går kurser som är mycket hemma-pluggande och du inte bryr dig så mycket om det sociala så är det en annan sak. Men som sagt, börja plugga först.
Sedan kommer ju en annan fråga. Vad händer efter studierna. Har du planer då som passar med hund?
/Maria