Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 503 ggr
Ellen_
2020-05-06 11:59
0

Foder

Hej, Jag har en tvåårig sheltie hane som bara fått torrfoder hela livet och ibland lite ägg eller liknande. Men jag har nu börjat inspireras av hur man kan göra kosten bättre och naturligare. Är vegetarian så min familj blir nog inte överlycklig över BARF så jag tänkte om det är någon som ”lagar” maten åt hunden? Kan självklart köpa hem kött osv för att komplettera men är väldigt intresserad av vad ni brukar ha i maten och vad ni utgår ifrån? Har börjat blöta fodret vissa dagar och idag rev jag i lite äpple vilket han älskar. Skulle verkligen vilja lära mig! Kan även tillägga att han är väldigt kinkig så fodret brukar bara stå hela dagen i vanliga fall men nu har han börjat intressera sig av det när det alltid är något nytt. Tacksam för svar och idéer

Jojaton
2020-05-06 12:50
1

Det finns färdiga råfoder som alternativ, om ni vill slippa stå och stycka kött själva. Tex Mush, Pondus, Vom og Hundemat, Real, Sund Hundmat osv. Min sheltie har käkat rått sen 9v och fungerar hur bra som helst på det (han är dock av den okräsna typen) Har också en border collievalp som ätit rått sen hon flyttade hit ☺️

Johanna - Instagram

Changrila
2020-05-06 21:19
2

Börja med att ge något färdigt foder, precis som #1 föreslår. Det blir oftast lättast att gå över till egenblandad hundmat då, dels för att hunden hinner vänja sig med maten, men också för att du hinner få kunskap om maten.

mvh
/vegetarian sedan 14 år tillbaka och gett råfoder i 7 år ;)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fridaaaa
2020-05-07 06:42
0

Färskfoder och mush - så är det bara att tina upp och ge :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.