Färg till golden?
Hej, då vi har köpt hund måste vi ju också köpa lite saker som kan vara bra att ha, har fixat allt förutan typ koppel, halsband och sele. Jag ska ta med mig en sele hemifrån mamma som vi inte använder där, med ett matchande koppel. Selen och kopplet är ljusblått, och tänkte sen köpa ett matchande halsband. Men vad tycker ni man ska ha för färg till en ljus golden retriver?
Jag gillar att ha ljusa färger till min ljusa retriever, annars blir det så skarpt. Har brunt läderkoppel och halsband, gillar också blått och rött på honom! Har en del svarta saker också men tycker det ser finast ut med ljusare som sagt. Kul med ny hund, grattis!!☺️
#1 okej! Tack, ja det ska bli spännande 😊
Om det är "rätt nyans" av golden så kan en mörk vinröd färg vara riktigt snyggt. Annars tycker även jag att brunt läder är fint, gärna med mässingsdetaljer.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag brukar köra på svart, djup röd, pastellgrön och i vissa fall en ”mjukare” turkos. Vissa grå nyanser kan även vara snyggt på min ljusa guldklimp. Annars är någon nyans av brun rätt snyggt på en ljus Golden.
Ljus Golden med brunt gillar jag.