Vart adopterade ni?
Vart adopterade ni era hundar?(om ni adopterade). Inflika gärna en bild på er hund🐶
Inte adopterat, eftersom det inte går att göra med hundar. Men den omplacering jag köpt hittade jag på blocket och med hjälp av hennes uppfödare kunde vi se till att hon kom till mig igen. Den omplacering jag fick, den fick jag från en uppfödare som hade köpt in henne som avelstik och när hon sedan trivdes bättre hos mig än där så fick hon flytta.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Rufus, skotsk hjorthund.
Kontaktade i stort sett Sveriges alla uppfödare av rasen och frågade om de hade, eller kände någon som hade en unghund/vuxen hund som sökte nytt hem.
Pitcher, Irländsk varghund.
Jag la ut en sökes-annons på varghundsklubbens hemsida och fick napp.
// Harley
Samma här, inte adopterat utan köpt tre hundar. Två via Blocket, varav en från uppfödare, en via en brukshundsgrupp på fb. Jag skulle säga att gå via rasklubbem, kontakta uppfödare vars avel du tycker om, och hör med dem om de vet av någon hund som ska omplaceras. Många hundar kommer aldrig ut på officiell annons, utan går bakvägen via vänner och bekanta.
Första labben: Av en slump via en Facebookgrupp. Omplacerades av uppfödaren eftersom hon inte passade för avel. (Betalade ett valppris.) Andra labben: Snodde honom av en kompis 😁 Cairnterriern: En uppfödare hörde av sig och frågade om jag visste någon som kunde ta över en hund hon fått åter pga husses sjukdom. Och ja, det visste jag ju! Betalade inget för honom.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com