Hämta hem ny hund
Imorgon ska vi åka och hämta hem en ny hund. En sex år gammal golden retriever av jaktstam.
Vi ska ta honom på prov för att se om vi trivs ihop. Det ska bli så spännande.
Imorgon är det tre veckor sen vår älskade Vic fick somna in. Han var sjuk i cancer i munhålan. Det har varit tungt och tomt utan hund så när det här tillfället dök upp så gör vi ett försök.
Vi hade redan innan vi lät avliva Vic beslutat oss för att det skulle bli en ny hund och nu fick vi tips om den här grabben som behövde ett nytt hem.
Håll tummarna för att det känns bra imorgon och att Emil får följa med oss hem.
Stolt ägare till tre La permer
Spännande!
Åh, hoppas att det klickar! Tummar hålles! ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Håller alla tummar. jag tänker också på hund. Men sorgen efter Ella är nog för stor än, hon somnade in 24 jan. Hoppas det går bra, du får berätta hur det går..Mvh/WL🌺
Va kul! Hoppas det går bra!❤️
Vad roligt, hoppas att det funkar och att det blir bra…💙💙💙💙🐶🐶🐶
Lycka till! Hoppas ni kommer att trivas ihop! 🌺
Kul hoppas att ni kommer trivas ihop och att han å kissarna blir bra vänner. Ser fram mot att du uppdatera sen hur det går kanske bjuder på bilder oxå 😉

Nu pirrar det i magen.Om en timme ska vi åka mot Arboga.

Stort lycka till! ❤️
Lycka till! Han undrar nog? Hoppas allt går bra. han är snygg! Mvh/WL🌺

Så fin , han ser ut att finna sig till rätta! Hoppas allt kommer gå bra nu! Mvh/WL🌺
Stilig kille! Han verkar ju känna sig trygg hos er. ❤️ Jag är nyfiken som alltid, varifrån kommer han?
Supersnygg! Lycka till, hoppas ni kommer att gilla varandra.

#14 Jag vet bara att han kommer från en uppfödare nere i Skåne.
Tjejen som vi har hämtat honom kom inte ihåg vad kenneln heter och vi har ju Emil bara på prov så inga papper är skrivna ännu.
Men jag återkommer med det så fort jag vet.
Han är en hund med mycket motor i.
Vilken snygging! Hoppas ni kommer trivas tillsammans!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vi har ju varit lite tveksamma till Emil.
Idag avgjordes det.
Han högg oprovocerat vår vuxne son i handen när de satt på golvet i hallen. Sonen är väldigt duktig med alla djur och en hund som biter oprovocerat vill jag inte ha.
Möjligt att hunden har ont någonstans men jag vill inte ta över en ev sjuk hund. Så vi kommer att lämna tillbaka hunden.
#18 vad trist! Men det låter som ett klokt val tycker jag. Jag önskar er lycka till om ni väljer att testa att ta hem en annan hund!

#19 Vi kommer ju att fortsätta leta hund. Sen får vi se hur länge det dröjer innan rätt hund dyker upp.
Nej, vad tråkigt! Tur ändå att det visade sig nu och inte senare - och att din son är vuxen. Är det främst golden som är av intresse eller kan det vara aktuellt med (jakt)labbe också? Jag vet ingen på rak arm men det dyker ju upp hundar emellanåt som inte passar till avel/jakt el dyl och söker nya hem. Hoppas att ni hittar en ny kandidat snart, plötsligt är han där… ❤️

#21 Det vi söker är en retriver av någon sort. Vi har tidigare haft en jaktlabbe och en korsning Golden setter. Och en Golden.
Trist att höra och jag hoppas att Emil hittar sitt hem och att ni hittar eran hund med 💕

Det känns tungt och trist att det inte funkar
#24 förstår det! Ni kommer hitta en hund just för er!

Tungt att lämna tillbaka Emil idag men det är det enda rätta.
Nu gör vi troligen ett litet uppehåll i hundletandet.Vi ska ha kattungar om ca två veckor och då är det lite bökigt att ha en hund som ska skolas in.
#26 Mysigt med kattungar ändå!

#27 Ja den här kullen har vi väntat på länge