Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 472 ggr
kitte94
2020-04-13 21:43
1

Vårfällning

Min gråhund brukar fälla i februari. Men hon visar inga tecken på att börja fälla vinterpälsen mer än att hon rullar sig mycket. Hon påverkas av varma dagar så är orolig. Kan jag göra något för att hjälpa fällningen att börja?

JoannaLi
2020-04-13 22:22
1

Jag hade tänkt att börja ge en ordentligt dos B-vitamin. Det brukar man kunna ge för att underlätta fällning, borde kanske kunna kickstarta det med (och är vattenlöslig, så ingen fara att råka ge för mycket av). Kanske en bra laxolja när ni ändå är igång. Sen hade jag duschat henne med ett fällschampoo, typ Espree, för att de om det kan få lös något som sitter hårt, och kanske trigga mer fäll.

kitte94
2020-04-14 00:12
0

Badar henn max 3ggr om året pga att hon blir så frissig. Men det spelar ingen nu ju när det ändå inte är några utställningar. Har K9 shampoo för vill inte ha massa doftande schampo. Ska se om jag kan hitta b-vitamin hos veterinären när jag ändå ska dit i veckan

JoannaLi
2020-04-15 15:43
0

#2 Jag brukar börja med fällschampoo och treatment tills man fått lös alla lösa hår, sen avsluta med K9 balsam för att få mjukt. Det låter som att jag får betalt av espree eller något, men det gör verkligen under.