Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 478 ggr
zlarviig
1

Dåliga höfter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en 10-årig tik som jag är lite orolig över. Börjar fundera på om hon kan ha dåliga höfter. Till att börja med så ligger hon nästan alltid med bakbenen utsträckta rakt framåt, har aldrig sett en hund ligga så förut. Sedan skakar hon ofta i bakbenen när hon har fått springa en stund, och är ofta gnällig och grinig på morgonen och kvällen. Hon morrar ofta åt andra hundar om dom kommer nära när hon ligger och vilar, och så ligger hon ofta och slickar sig i ljumskarna.. I övrigt är hon pigg och glad som vanligt och verkar inte ha ont när man rör henne. Kan det vara symptom på dåliga höfter? Någon som har erfarenhet av det? Ska såklart kolla upp det hos vet så fort som möjligt men vill ändå höra om andras erfarenheter. Ni får en bild på min gamla dam också ❤️

Changrila
3

Omöjligt att säga utan att ha röntgat höfterna. Det är inte heller orimligt att tro att hunden har muskulära problem och skulle kunna behöva hjälp av en fysioterapeut för att må bättre.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

zlarviig
0

#1 Absolut, det förstår jag. Fick en tid hos vet nästa vecka. Så då ska det kollas upp. Är svårt att inte spekulera, är så nojig att hon ska få problem nu när hon är gammal. Ville mest se om någon här kanske känner igen symptomen och kunde berätta lite om hur det gått för deras hund. Kan säkert vara musklerna också. Hon har blivit lite tunn där bak.