OT. sorgligt men sant!
Läste det här nånstans, tycker precis som det står, att man borde tänka sig lite för..
Du kliver upp på morgonen och din dag blir förstörd, bara för du inte kan välja vilken av dina 30 tröjor du ska ha på dig, och på Moskvas gator fryser en 14 årig flicka ihjäl för hon inte har en enda tröja att ta på sig. Du går till skolan och klagar och tycker synd om dig själv för alla läxor du fått. Och i Indien gråter en 10 årig pojke för han aldrig kommer få börja skolan. Du går till matsalen för lunch och påpekar den äckliga maten och slänger i stort sett allt du har på tallriken. I Sudan dör en 2 årig flicka av grov undernäring och vätskebrist. Du kommer hem och förbannar din mamma för att du måste hjälpa till att tömma diskmaskinen. Och i Serbien blir en 8årig pojke slagen för han somnade efter 10 timmars arbete i hemmet. Din kväll blir förstörd när du upptäcker en finne på hakan, och i Kambodja dör en 11årig flicka och hennes lillebror i Aids.Gråt inte över pojkarna som dör, över flickorna som inte överlever, för tårar räddar inga liv. Res dig upp och förändra för en instinkt om att förnyelse behövs för att rädda världen ! Tänkt efter!
Mycket tänkvärda rader lill-Malin. Tack för dem, alla borde läsa dem, stanna upp och tänka till en stund.

Tycker jag också!

Tycker det är fruktansvärt många svenska barn som klagar på skolmaten!!!!!! Bodde ju i Norge förut och jag vet hur det är , tycker de är bra med skol-lunch! , men barn/ungdomar idag värkar inte kunna vara tacksamma för nåt!!
Ja, man är bortskämd. Häör kastar man man, klagar på den, klagar på att man inte har kläder osv. Tänk om alla fick prova leva som fattig, utan vatten osv ett tag. Då hade de nog uppskattat det de har här!
#4 Så sant Hera. Vi glömmer att, trots allt, vara tacksamma för det vi har.

Håller också med dig Hera

Håller med hera jag också..

håller med er
jättebra inlägg…och du har så rätt så hera

jättebra inlägg! det är sååå sant. Det är så sjukt många barn här som är sååå bortskämda.. =/ USCH!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tycker också alla är bortskämmda, är själv barn och när jag flyttade hit till Sverige, bev jag förvånad över hur många som tyckte att skol-maten var/är äcklig!!
Jag tycker inte det är nåt fel med den..Man borde faktiskt vara glad att det finns nån mat iallafall!