OT. tröglääärd!!
Måste vara ¨VÄLDIGT tröglärd!!!!!!!!!! :O Har i 1 termin provat lära mig virka!!!! :O och har inte fått till det än!, syläraren har kanske rivd upp virkningen 38 gånger på 1-2 lektioner…och alltid klagat på att jag aldrig lär mig nåt
i 1 termin har jag provat lärt mig att sy sick-sack i kanterna (på syslojden) lärde mig det i sista lektionen!!…och jag lär mig aldrig nåt!! och jag förstår heller ingen ting :/

Låter precis som mej, syslöjd är inte mitt kall precis och en fullt fungerande symaskin slutar funka så fort jag satt mej vid den…
Vi får nog snäll inse att vi får söka efter något annat att vara bra på =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ingen fara lill-Malin! Du är inte ensam att ha slöjdproblem.
När jag väntade "Nicki" tyckte min händiga mamma att jag kunde virka en filt till barnvagnen. Hon satte mig med garn och virknålar och mina händer slogs med dessa konstiga redskap, som levde ett eget liv.
Hoppsan, "Nicki" hade visst växt ur barnvagnen och ingen filt färdig.
Skam den som ger sig! Det kan bli en kudd! Jippie, så satte jag fart med dessa konstiga garnnystan och virknålar.
Vet du vad det blev?
Två små söta mattor till "Nickis" dockskåp! Tog sisådär 5 år.
Du är inte ensam om att tycka det är hopplöst. Men du är säkert bra på annat!
Verkligen inte ensam, slöjd har aldrig varit min grej! Sy kan jag verkligen inte, det enda jag kan sticka är enfärgade halsdukar, virka kan jag bara glömma, och så vidare. Träslöjd ska vi inte ens tala om!

Trä och metall slöjden gick riktigt bra för mej, men sy, virka, sticka det blir bara en stor trasselsudd av det hela
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Men ni ska veta hur glad jag blev näär jag fick till att sy sick-sack :D
#2 ojoj då! :P det tog lång tid :P Jag har redan gett mig, det var nästan innan syläraren kastade hela virket :P..
Varför ska syslöjd vara så svårt? =)

Jag är sämst på båda trä och stslöjd ;P fick skäll av träslöjds-läraren att jag aldrig jobbade =( ;P men han hjälpte mig ju aldrig ;/)
#6 jag tyckte heller inte att jag fick någon hjälp bara för att jag helt enkelt inte kunde. De som kunde fick mer hjälp än mig. *fnys* Men det finns säkert andra saker du är bra på, eller hur?

Ja, precis så är det hos oss! han lyssnar bara på dom som kan! , ska han hjälpa än, då måste man ROOOOOOOOOOOOOOOPA inn i hans öra att man behöver hjälp, och jag skriker faktiskt inte till vuxna på skolan på det där sättet, när jag sa " kan jag få hjälp?" svarade han " ja, vänta lite" han kom till mig, men om det var nån som ropade (som det alltid gör) stack han till den personen istället och hjälpte inte mig mer :(
Min lärare tycker det går bra för mig i So och Svenska, ändå om jag är norsk ;D

#0 Du är säkert kanon bra på något annat.
Var samma när jag gick skolan, halva lektionerna fick man ju bara sitta där och vänta på hjälp, inte konstigt man int fick nå gjort :P
Man tycker att skolan borde blivit bättre med åren….men icke!
hihi, ja var rätt duktig på syslöjd faktist.. dock vägra symaskinerna sammarbeta med mig.
Träslöjd.. hahha! vilket skämt! Jag tror aldrig jag fick något rakt!?:P Men de är väl charmigt.. som tur va hade vi en toppen lärare som tyckte de var bra, bara man gjorde sitt bästa:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Va tur för dig Lisette =) jag var tvungen att prata med han i slutet av lektionen, han var alltid arg på mig =/