Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1512 ggr
Juwel34
0

Hunden sover inte i sin säng!!

Min valp på 9 veckor har en egen säng bredvid min. Inte varit några problem att sova I den innan, men just ikväll ska han sova på golvet, precis intill.. varför? Är han varm? Han har nästan inget hår på magen? Kan det var farligt att låta honom sova på golvet inatt om han nu vill det? (Tänker hälsoproblem och att han kanske alltid sover på golvet hädanefter)

Herveaux
4

Han kan säkert tycka att det blir lite varmt i bädden. 
Låt honom sova vart han vill. 🙂

Du kan ju prova att lägga en matta eller tunn filt bredvid bädden så kan han välja hur mjukt/varmt han vill ha det.

Vissa hundar är otroligt kräsna när det kommer till underlag, plats och temperatur för vart det passar att sova medans andra kan slockna precis överallt.

// Harley

Bjornberg
2

Ingen fara att sova på golvet, min hund sover på olika platser hela tiden. En stund ligger hon i sin bädd och sen på golvet, för att sedan flytta till mattan osv. Inget farligt med det. Så länge hunden inte är märkbart varm och/eller allmänpåverkad skulle jag inte oroa mig.

Juwel34
1

Tack för svar!!

Hornslandet
1

Han tycker väl det blir för varmt som sagt :) Min hund sover bara i hundbäddar korta stunder, enstaka tilfällen. Oftast ligger han rakt på golvet, gärna på klinkern.. Ännu mer så som valp var han, nu kan han iaf ligga i soffan ibland som vuxen! 

Valpar är ju varmare än vuxna hundar, så det är väl inget konstigt?

Changrila
1

Vad är det för ras? Jag vet många hundar som sällan sover i någon bädd, just för att de tycker att det är skönare på andra ställen. Vissa gillar golvet mer, andra vill ha det ännu mjukare och sover i ägarnas sängar istället :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm