Beteende
… jag har en undran. Varje gång bonny får ett hundben av oss så ska han gömma det. Får han ett vitt ben så bär han bara runt på det, men får han ett ben i samma "material" som grisöron eller om han får ett grisöra…då går han direkt och ska gömma det. Varför gör han så? och varför inte gömma de vita benen?? Jag vill ju han ska gnaga på dem för hålla sina tänder rena.
kan vara för att det är mera lukt och smak på de andra benen….att han gömmer det ligger i naturen men det kanske du redan vet ;-)

#0 Han gömmer det nog för kommande behov. Mina vovvar gömmer alltid sina ben. Och sen åker dom fram någon gång i bland. Men det är vilket som, om det är oxhud eller märg ben.

Precis så gör min hund oxå, benen tuggar hon på men grisöron gräver hon ner i soffan, korgen, ute eller sängen och sparar till senare. Hon brukar springa runt se lite förvirrad ut och gnälla innan hon hittar nåt bra gömställe. Hittade ett grisöra under min huvudkudde när jag skulle lägga mej förra vckan. Ibland gömmer hon sina ben också. Springern som jag hade förut gömde allt som va lite stort att äta. Hittade bla en falukorvsskiva i sängen en gång, inte speciellt fräscht och mamma satte sig på en halv smörgås som den söta hunden gömt i soffan
Ben ska grävas ner!! Jag gömmer alltid mina ben och är vi på landet, så gräver jag ner dem. Jag kan hålla på i evigheter att gräva och finputsa högen, så att det ser riktigt snyggt ut.
Nu muttrar matte något om att vissa ben har legat nedgrävda i två år utan att jag har hämtat dem. Hon tror inte att jag vet var jag har grävt ner dem. *fnys*
//Alfons
Som de andra sagt så gömmer han för att spara dem och så ingen annan ska hitta dem tills det att han vill ha dem igen. De vita benen tycker han kanske inte är lika goda, så de är han inte lika mån om att dölja för andra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Men eros, är du säker på att de minns var de gömmer sina godsaker?
Jag tror inte Alfon har en aning om vart han har grävt ner sina tuggben och leksaker.
Haha nej de är klart de inte gör det alla gånger! Eros brukar dock alltid knöla ihop köksmattan till en fin hög och gömma sina godsaker där, då är de lätta att hitta! ;) Utomhus är det värre, då är det lätt att glömma bort sina utmärkta gömställen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grisöron och sånt försvinner på 2 tuggor men alla ben däremot ska omsorgsfullt grävas ner vid min rödvinbärsbuske….