morrande
Hej!
Har fått ett litet problem med min snälla underbara lilla Tax.
Han är hur go och tillgiven som helst men har det senaste halvåret börjat morra mot husse vid vissa situationer. Om jag och hunden ligger och vilar oss i sängen och husse kommer kan han ibland börja morra mot husse. Idag låg jag i soffan och hunden på golvet nedanför, husse kom och skulle säga hej då till hunden och då morrade han. Detta har börjat hända efter det att vi flyttat till ny lägenhet och efter det att hunden blivit blind på ena ögat samt fått ett diskbråck som nu är opererat och bra om nu dessa ting skulle kunna ha någon betydelse.
Snälla är de någon som har några tips vad man kan göra åt detta eller idéer varför han gör så???????

Om hunden är blind på ena ögat kanske han inte ser ordentligt att det är husse.
Är ni säker på att hunden inte har ont efter diskbråcket? Det kan vara en bidragande orsak.
Vaktar han dej vid andra tillfällen? Har hunden vaktat dej mot något tidigare?
Har husse och hunden en bra relation till varandra i övrigt?
Mår du bra själv? Hundar kan ofta känna av hur vi mår och mår vi dåligt så kan den vilja beskydda oss, men ibland så skyddar de oss mot fel saker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Du tog orden ur munnen på mej. #0 Taxen äger dej och skyddar dej. Din man har tyvärr trillat ner i rang och taxen anser sej högst. Hoppas det löser sej.
Han verkar inte ha ont efter diskbråcket, han springer och studsar som vanligt och vi masserar han ofta utan att han reagerar negativt.
Nä han vaktar mig inte annars, men vi var bara vi från början och min sambo kom in när taxen var dryga ett år och då testades han mkt genom att han vägrade gå ut med husse.
Sedan dess har de haft hur bra relation som helst.
Jag själv har klurat lite på det här, har en teori: när detta hände första gången kanske taxen morrade av rädsla eller något annat och fick tillsägelse och uppläxning av husse. Sedan när hunden befinner sig i samma situationer dvs liggandes med mig och husse kommer nära så morrar hunden av rädsla att husse ska ta i han????
Vad tror ni?
Detta händer ALDRIG när Tax och husse är ensam…
Tack för alla svar hittills.