Apropå hundbajspåsar
Titta vad jag hittade för äckligt soplager i skogen igår… Vet inte om det riktigt syns hur många ihopknutna påsar som hade "gömts" under stenen, men mååånga var det…
Fy så äckligt, hur man tänker när man gör på detta sättet förstår jag inte alls - tänk att det skall vara så svårt för somliga att spara påsen tills man kommer till en papperskorg…:(

jag måste bara säga att på vissa ställen så finns det ALDRIG papperskorgar. det tycker jag är förjäkligt, det är att be om att folk ska slänga påsarna i naturen.
det är något av det värsta jag vet, när folk slänger ut saker genom bilrutan. frukt är ok för det tar fåglarna, men papper, burkar, flaskor… jag förstår inte det. häromdagen körde jag bakom en taxi som öppnade dörren och helt plöstligt körde jag i ett askmoln. fräscht.
i usa kan man få böta $1000 om de kommer på en att skräpa ner i naturen. varför tar man inte efter här? sedan har dom (ivf i illinois) ett system där man som förening har en vägsträcka som man ska rensa x antal gånger om året. längs den sträckan så finns en skylt där det står vem som har ansvaret för sträckan. jag vet iofs inte om föreningen får betalt för det jobbet…

Jag förstår inte ens varför dom tar upp det om dom ska slänga det i naturen.. Plastpåsarna är ganska svåra att förmulta..
e väl inte sååå jobbigt att bära på en påse,..
mmm… ganska korkat… visst brukar jag bli lite sur på min hund när han skiter på ett ställe som är lååååååååångt från papperskorgen, men slänga dem sådär???… 
Jag tycker vid huvudtaget att den här hundbajsfrågan blivit lite för stor i Sverige idag. På radio gnäller de, i tidningar ser jag insändare som vill ha tillbaka hundskatt… Lite orättvist är det faktiskt. Visst jag kan gå till kommunen - om jag bara visste vart- varje dag och hämta 3 bajspåsar gratis för att jag är snål, men jag tycker folk ska skaffa sig annat att gnälla på. Eller så kan man uppfinna något ämne som gör att hundskiten lyser rosa-neon och verkligen syns.
För de bajskorvar jag inte plockar upp är de jag helt enkelt inte hittar - dåggen gömmer dem för mig… *s*
Varför jag tycker det är orättvist? Jag städar ju efter mig. Jag borde få betalt! Pant på hundskit!!! Nu!
Jag har också varit barn och ramlat i bajs, som jag antog var hundbajs (hur vet jag det? det kanske var kattskit, grävlingskit eller rävskit). Jag gjorde det bara en gång, precis som jag tror de flesta gör… bara en gång…
sådär… vad skönt… nu skrev jag av mig lite hundbajs… förresten vill jag tacka dig som jämt tappar oanvända bajspåsar - jag fyller dem glatt!

Nu ska jag vara riktigt ärlig och jag kommer säkert få en massa skäll av många när jag säger detta. Jag plockar ALDRIG upp min vovve's bajs.
Jag testade en tid med hund-bajspåsar och plockade upp efter honom, men det slutade med att hela påsen kastades på marken när ingen såg eftersom det knappt finns några papperskorgar i mitt område.
Därför tycker jag att jag gör rätt i att inte plocka upp efter honom. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#4 precis det jag menar. jag råkade ut för samma sak när vi var o gick. vi höll bajspsåarna hur länge som helst, inte EN ENDA papperskorg i närheten. vi kastade ut dom i buskarna.
men jag plockar heller aldrig upp skiten. vi bor så bra så de skiter på våran mark… :D

Jag plockar upp där jag anser att folk kan trampa i det, där det syns eller där lukten kan störa.
I skogen gör det mer nytta & att plocka upp det då & bygga på sopberget vill jag inte!
Däremot hatar jag, precis som alla (misstänker jag) när man trampar i en hög som någon inte plockat upp. Måste dock erkänna att jag inte har trampat i nån sen jag var i spanien & städa kennlar där lärde man sig verkligen att undvika högarna utan större ansträngning.
Bilden = Felix presterar en korv…

För er som inte plockar upp..
Någon sop måste det finns på vägen, man kanske får gå några extra steg men..
Jag tycker det är äckligt att bhöva kolla på alla gräsmattor man går på så man inte trmpar i det, åkte pulka med barn i vintras och åkte ner för baken in till en väldigt otrevlig lukt och hög.
Jag tar ALLTID upp efter min hund och skulle önska att alla gjorde det…
Är det så nära hem att jag inte kan slänga det så ligger påsen och väntar på mig till nästa gång jag går ut..

#7 nej det fanns inte EN ENDA på hela sträckan som vi gick på… hade det funnits så hade vi slängt där givetvis. det var dessutom i utkanten av en by. där jag bor finns inte heller en enda soptunna. men det är en by som har max 40 hus iofs…
men vi alla har ju soptunna hemma… det händer ofta att jag tar med mig skiten hem och slänger i min egen soptunna.
jag har en dobermann och är ganska noga med att ingen har något att anmärka på min hundhållning så jag plockar strikt varenda bajskorv han lägger, håller honom kopplad och tränar honom att bete sig på ett sätt som inte skrämmer folk… för jag klarar inte av när folk lägger sig i eller skriker "djävla hundjävel" eller nåt annat dumt…

och om man inte är hemma då???
men som jag skrev, mina hundar skiter på min tomt och det gör dom rätt i…:D

Plockar inte alltid heller upp efter hunden, men tänker inte krypa in buskar o snår för att ta upp det. Men däremot tar jag upp det på gräsmattor och där det rör sig mkt folk.

#0 vad fräckt att bara lägga dt så!
vid skolan så finns dt också ngn som slänger så, men dt är mkt mkt mer påsar, och dom har inte dirket gömma dom inte längre iaf, ÄCKLIGT!.. enligt mig..!

Jag plockar sällan upp skiten, mina hundar skiter ofta långt nere i diket eller skogen. Skulle de skita på ett olämpligt ställe sparkar jag det ner i diket eller plockar upp.
jag plockar inte heller upp efter min hund,men då bajjar hon på våran tomt.eller i skogen när vi är ute och går,och det är bara vi som går på den vägen.

En rolig sak jag måste berätta nu när vi ändå är igång med den här disskutionen.
Det finns en tant i porten brevid som blir helt hysterisk när hon ser att man inte plockar upp efter sin hund.
I höstas stod jag och några kompisar på balkongen och rökte och ser att en liten unge sitter och lägger en korv på andra sidan gården brevid buskarna. Sen hörde vi en massa garv nedanfrån och tittade ned. Där stod tanten och hennes tant-kompisar och bara skrattade åt ungen. Dom började inte skälla på flickan som la sig en skit om att hon skulle plocka upp efter sig! Jag kan lova att människo-bajs både är snuskigare och stinker mer än hundbajs. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#16 Vi tog hand om våra hundar sen dom var bara 2 dagar gammla. När de väl vågade springa omkring i lägenheten och minna småsykon eller andra ungar som vi var barnvakt åt hade gjort på sig så var hundarna framme direkt! Jag lovade mig själv hela tiden att aldrig ens röra på hundarna efter det. Men dom var aldeles för söta för att inte gosas med. :-)

vi bodde i malmö tidigare, där det bodde en massa uteliggare och polackarna sålde sprit. min hund var valp och sprang runt och käkade skitar som låg i buskarna. det var hemskt… fram med tandborsten och borsta…
men det kan väl inte vara så att av 144 medlemmar här på hund iFokus är det bara en (1) som plockar upp skiten efter sin hund?

Nej då, jag plockar så det står härliga till:)
oki, då är vi hela två pers då…

Eller så kan man se det som så, att alla som faktiskt plockar upp inte ens ids kommentera denna tråd…:)
det förvånar mig, då folk e sådana poliser annars

# 23 *flinar stort*
men alla kanske redan har gnällt färdigt i någon annan tråd? hm… jag som sett fram emot lite gnök å gnäll… fasiken…

#25 det är väl bara att besöka andra forum här där dom är grymma på att gnälla.. ;)

#25 det är väl bara att besöka andra forum här där dom är grymma på att gnälla.. ;)

Jag plockar ju faktiskt upp om skiten ligger olämpligt. Är skitäckligt att trampa i. Han går gärna o gömmer sig när han skiter.
haha… nä tycker då det gnälls inget alls här… jag är förvånad… för IRL kan hundfolk faktiskt vara pest… *sorry*

#28 det gör faktiskt mina hundar oxå. oftast. hugin springer gärna så långt bort i hagen han kan och upp i buskarna… ganska skönt.
De är ONÖDIGT att plocka upp om man ändå bara ska slänga påsen i naturen då kan man helldre låta pluppen ligga.
Vi har en LÅNG promenad sträcka där dom flesta går. Men de finns inte en hundtunna så långt ögat kan nå.
Antigen får man hoppas att hunden bajsar INNE i en buske eller så får man snällt bära påsen hem.

Ja, här plockas det bajs. Men jag tror som ni skrev tidigare att det är många som plockar men inte skriver det. sedan är detta ett så otroligt trevlig sajt där folk inte hackar på varandra. hihi
Men visst har du rätt Grodan hundfolk kan vara för jävliga, men dessa finns inom alla kategorier inte bara inom hundarnas värld. Glad att vi inte har dem hos oss i alla fall. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars