Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1059 ggr
Pennyb
1

Hur ofta ger ni foder?

Bara nyfiken, hur ofta ger ni foder?:) Det vanligaste antar jag är morgon och kväll, eller? Och vad ger ni för foder?🙂

Anne.K
0

Jag ger morgon och kväll. Och då blir det Mush Vaisto båda måltiderna. Ibland kan morgonen bli lunch istället då vovven inte alltid har morgonaptit.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Jojaton
0

Sam får mat 1-2 ggr/dag. Första målet får han nån gång mellan 6-13, kvällsmat nån gång mellan 18-22 ungefär. Det är väldigt sällan han bara får mat en gång om dagen, men då brukar han få det målet på eftermiddagen/kvällen. Han äter råfoder, för tillfället Mush Vaisto med enstaka dagar av hemmakomponerad barf. När nästa hund flyttar in kommer vi byta till Pondus (pga priset) 😊

Johanna - Instagram

CayKantos
0

1-2 ggr om dagen. Ibland kan jag utesluta ett måltid för ett visst ändamål, tex höja hans matintresse och därmed mer fokuserad i träningen. Men något får han alltid. Ibland får han ben istället

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

anonympajas
0

Den äldre äter frukost och middag. Ibland lite kvällsfika om han verkar hungrig. Valpen får frukost lunch och middag. Ska egentligen ha mellis också men han var aldrig hungrig mitt på dagen så vi tog bort det målet

Katti
0

Vuxna hundar ger jag bara en gång om dagen, oftast på kvälllen. De får BARF (på riktigt, d v s kött, organ och ben, inget malt färdigfoder!). De får inte samma sak och inte lika mycket varje dag.

zakkris
0

Min blandis får en gång om dagen, en timme innan jag går och lägger mig ca, hon kan äta hela tiden om hon skulle få chansen så hon får strikt bara en gång.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

flocken
0

4 gr/dag på vardagen. På helgen äter han när han vill. Han är tjinkig o svår. Tröttnar på mat men behöver äta ofta pga magen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sugar Mist
0

1-2ggr/dag, Brit Care Weight Loss

-

Hamstertjejen123
0

Vår hund äter när hon vill! Brukar fylla på 1-2ggr per dag :) men hon äter aldrig upp.

JoannaLi
0

1 gång om dagen, typ 20-02 någon gång. Vanligtvis 22, men när jag går och lägger mig. BARF.

Changrila
0

2-3 gånger per dag. Ger färskfoder eller barfar, varierar lite.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Portie
0

Ger Mush 3 gånger om dagen pga att han har haft problem med magkatarr. Han får morgon, eftermiddag och kväll.

Chinesecrestedlover
0

Jag ger numera mina hundar mat 4 gånger om dagen. Detta p.g.a. att Ianto har mag/tarmproblem och veterinären har sagt att han måste äta många gånger om dagen (han får inte "gå tom" ). Sookie har fått "haka på" det eftersom hon annars undrar varför han får mat hela tiden medans hon bara får två gånger om dagen (som jag gav tidigare), haha😃.

De får i nuläget Magnussons Ekologiska https://shop.hundmat.com/magnussons-ekologiska-10kg Jag har tidigare givit den vanliga Magnusson för vuxna hundar men Ianto mådde inte bra på den plötsligt, så försökt lista ut varför. Just nu gissar jag att han inte tål griskött…så testar kycklingbaserat. Han har fortfarande problem emellanåt och har en hög dos kortison…så kanske tvingas byta igen dock. Sookie äter allt med god aptit och mår bra på det förutsatt att fetthalten inte blir för hög så hon får "hänga på" det foder som passar Ianto bäst.

Fridaaaa
0

Morgon och kväll :) 
Ger färskfoder

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hornslandet
0

2-3 ggr om dagen, ganska varierande beroende på var vi är och vad vi gör. Mush.

Majken!
0

Två gånger om dagen, innan och under tävlingsdag tre gånger om dagen.

Michaela-N
0

Jag har en inte så matglad valp, så hon har fri tillgång till sitt foder. Men vad jag ser så äter hon 2-3 gånger per dag.