Mjuk sele för stor hund. Tips tack
Finns det någon mjuk/ vadderad sele för stor hund? 50 kg och mastiff typ. Han har nu återigen fått avnött päls vid frambenen. Jag har hur mkt selar som helst men ingen som sitter superbra. Skulle helst vilja ha en som är längre över rygg så man inte knäpper vid frambenen. Typ vinthund sele. Kanske en 3punkts sele funkar? Sportsele? Han drar ingenting.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Min stackars hund hade samma problem med skav av selar. Jag måttbeställde en med fleece som vaddering, den funkar kalasbra och ingen skav alls.
Beställde den här: http://www.eves.hundpoolen.nu/Ovrigt

// Harley
#2 är exakt något sånt jag är ute efter. Skulle även kunna ta bort mitten bandet o bara ha hals o mage. #3 har fått tips om zero dc. Ska kolla in den. Halsband funkar i skogen men inte när vi går koppel promenader i samhället. Han har ptsd ( posttraumatisk stress) får han ett anfall får inget trycka på halsen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Många selar, även vadderade, har ju tyvärr bara en nylonrem runt bröstkorgen. Jag sydde själv på fleecevaddering på en sele som i övrigt var bra.
Jag upplever k9 selen som hård och tung. Däremot kan du köpa på hööks ludd som man använder till hästars grimmor och sätta på vilken sele som helst. Blir riktigt mjukt!
K9 tycker jag inte om. Har köpt en enkel sele o ska fixa nosludd.
…………………………………..
Jag har en zero DC shorter till min kh collie som har väldigt djup bröstkorg, den är mjuk och remmen bak sitter längre bak än andra selar, den är y formad fram och är rätt bred och mjuk
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.