Hjälp oss - avmaskning
Sherry har 4 månader. Hon fick Banminth® vet. två gånger och sen 2 vekocr efter varje gång igen. Sista var typ 2 månader sen. Hon fick det igår också och det kom maskar idag… Vad kan vi göra mer än att ge henne pasta igen om 2 veckor? Tack för svar.
Hon är inte apatisk, hon springer gärna, leker. Man märker inte att hon är sjuk pga detta. Man kan märka det när man ger avmasmaskningspasta. Det enda är att hon är smal - en del pga att hon springer mycket, men kanske också pga maskar..
det finns andra avmasknings preparat som tar ett bredare spektra av mask…fråga på apoteket för dom vet ;-)

Jag fick det namn av hennes uppfödare att den är bäst. Men Tack, ska imorgon och fråga
jamen den är jättebra…men det finns annat som tar annan mask som bahnminten inte tar ;-)

AXILUR är det bästa på mina hundar.
mm men det finns de som tar ännu fler än axilur…det bästa är att fråga på apoteket dom har all fakta där ;-)

#0 Fråga en veterinär innan du ger din hund maskmedel igen eftersom du redan har avmaskat. Så det inte blir för mycket för den. Det kan komma ut döda maskar flera dagar efter att du gett hunden sin kur. Jag använde banminth förr och var inte riktigt nöjd med det, så jag använder axilur och tycker det ger bra resultat.

#0. Det är jätteviktigt att läsa igenom bruksanvisningen innan man använder medlet. Och väga hunden innan avmaskning, så hon får rätt dos. Är ni osäkra på vikten kan man väga hos någon veterinär. Dom har digitalvåg, så då blir det exakt. Skriv gärna och berätta hur det går. Ha det bra.

Jag minns att uppfödare sa att axilur är inte så bra som många tycker… :(
Döda maskar kom två gånger igår, inte idag

Vi vägde henne på en digital innan hon fick avmaskningspasta så det var rätt med dos.
8,det stämmer och det beror på att det har kommit annat maskmedel nu som är bättre och tar flera olika maskar samtidigt,alltså ett bredare spektra av mask….men vikten är bra att veta innan det håller jag med om,

#9 Axilur tar flera olika maskar. En del uppfödare tycker kanske att det är lite krångligt att ge valpar, men det finns mixtur också,(flytande).

#9 Banminth tar spol och hakmask. Axilur tar Spolmask, hakmask,piskmask,lungmask,magmask och bandmask. Men det kommer hela tiden ut nya preparat. Men kolla upp med en veterinär om ni känner att ni behöver avmaska mer. Ett litet råd bara.
Jag har hört att man ska byta maskmedel ibland så att hunden inte ska bli immun mot ett visst medel.. jag har använt mig av axilur (flytande vätska som tas i munnen) detta har funkat jättebra! Jag vet att min mamma använde banminth på sin katt och hon fick maskar ändå hela tiden.. så prova axilur.. allt som behövs följer med i förpackniningen och har en bra bruksanvisning. hoppas det löser sig =)